استاندار ایلام گفت با در نظر گرفتن پارکینگ های خصوصی و دولتی در مجموع ظرفیت پارک برای حدود ۱۸۰ هزار خودرو برای اربعین امسال فراهم است.
کد خبر: ۹۵۲۸۴۶۷
|
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام صبح جمعه دربازدید از پروژه‌ها و زیرساخت‌های اربعین واقع در محور ایلام - مهران، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های همایش بزرگ اربعین تکمیل پروژه‌های این همایش است، گفت: یکی از مهمترین مشکلات و گره‌های ترافیکی سال گذشته مربوط به ورودی‌ شهر مهران بوده که امسال با تلاش‌های صورت گرفته تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر مهران مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخش عمده‌ای از ترافیک این محدوده برطرف می‌شود.

 

وی افزود: عملیات آسفالت ۲ تونل شماره ۱ و ۲ به زودی آغاز و پل رانشی ماربره نیز به طور اضطراری و چهارخطه جهت استفاده زائران ابا عبدالله زیر بار ترافیک خواهد رفت و همچنین عملیات آسفالت پل صلواتی و محدوده آن در دو طرف به طول ۲ کیلومتر نیز طی هفته آینده اجرا خواهد شد. 

 

استاندار ایلام ادامه داد:درراستای رفاه حال مسافران اربعین محوطه‌سازی پارکینگ شماره ۲ اربعین و عملیات آسفالت معابر آن هفته آینده اغاز خواهد شد و سه مجموعه بهداشتی در سه نقطه این پارکینگ و یک نمازخانه به مساحت ۳۰۰ متر که از ضروریات بوده در دست اقدام است که تا تلاش می‌شود تا اول صفر تکمیل شوند.

 

بهرام نیا با اشاره به اینکه عملیات نصب ۸ کیلومتر نیوجرسی در دو پارکینگ اربعین به زودی آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: دیوارکشی محوطه پارکینگ اربعین ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا هفته آینده تکمیل خواهد شد.

 

عالیترین مقام دولت دراستان ایلام گفت: هشت ناحیه برای پارک خودرو در این پارکینگ مشخص شده و سیستم پایش دوربین به تعداد ۱۲ عدد برقرار می‌شود، همچنین ۲۴ برج نوری در دو پارکینگ شماره ۱ و ۲ نصب می‌شود و ۴۰۰ چراغ روشنایی جدید در پارکینگ شماره یک نصب می‌شود.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: مجموع ۲ پارکینگ اربعین با ۸۰ هکتار مساحت ظرفیت پارک حداقل ۱۰۰ هزار خودرو را دارد و علاوه بر این با در نظر گرفتن پارکینگ های خصوصی و دولتی در مجموع ظرفیت پارک برای حدود ۱۸۰ هزار خودرو برای اربعین امسال فراهم است.

 

بهرام‌نیا با اشاره به نقش آفرینی اصحاب رسانه در اربعین سال گذشته نیز گفت: خبرنگاران سال گذشته سنگ تمام گذاشتند و با اطلاع‌رسانی درست و به موقع نقش مهمی را در برپایی باشکوه اربعین حسینی ایفا کردند، انتظار می‌رود امسال نیز همچون سال گذشته در انجام این رسالت خطیر نقش آفرینی کنند و شکوه اربعین ۱۴۰۲ را به تصویر بکشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار