زنجان - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان گفت:حق طلبی و عدالت خواهی از اهداف والای قیام امام حسین(ع) بود و این حق طلبی امروز برای جهانیان الگو شده است.
کد خبر: ۹۵۲۷۹۳۰
|
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛مراسم عزاداري وسوگواري، در اولين روز از ماه محرم با سخنرانی حجت الاسلام بیگدلی،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) و جمعی از پاسداران در حسینیه فاطمه الزهرا این نهاد برگزار شد .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان در این مراسم به تشریح آیه 120 سوره شریفه هود پرداخت و اظهار داشت: وَكُلًّا نَقُصُّ عَلَيْكَ مِنْ أَنْبَاءِ الرُّسُلِ مَا نُثَبِّتُ بِهِ فُؤَادَكَ، از زندگی گذشتگان و انبیا داستان هایی روایت شده است که همه با ارزش است و بهترين داستان آن است كه مايه‌ آرامش خاطر باشد و آرام‌بخش دلها خداوند است.

وی با اشاره به آیه وَجَاءَكَ فِي هَٰذِهِ الْحَقُّ،گفت:بیان تاریخ برعهده ما است تا حق برای انسان ها آشکار شود و بدانند حق و حقیقت چیست و مسیر را چگونه انتخاب کنند و تاریخ بهترین کمک کننده برای تشخیص حق از باطل  است.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه شناخت حق سختی و مشقت خود را دارد،عنوان کرد:گاهی اوقات برای رسیدن به حق باید هزینه داد و از جان گذشت همان گونه که امام حسین(ع)جان خود را برای اثبات حق و حقیقت داد.

این مسئول با بیان اینکه گفتن و بیان تاریخ بسیار مهم است،تصریح کرد:مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به کتاب هایی که در خصوص زندگینامه شهدا نوشته می شود توجه ویژه دارند چرا که زمانی این کتب نوشته و خوانده شود می توان با زندگی و اهداف والای شهدا آشنا شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان با اشاره به آیه وَمَوْعِظَةٌ وَذِكْرَىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ،گفت:از قدیم الایام مرسوم بود که علما و بزرگان جلساتی  را برگزار می کردند  و واعظ سخنرانی می کرد و ائمه معصومین(ع) نیز خود برگزار کننده این جلسات بودند و در این جلسات درس مبارزه و مقاومت و ایستادگی آموزش داده می شد.

وی با بیان اینکه سیره علمی امام حسین(ع) موعظه است،افزود:سخنرانی،حرکت،قیام،دعا، رجز خوانی امام،رفتار،گفتار و حتی خداحافظی از اهل بیت خود همه نوعی موعظه  محسوب می شود.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به آیه وَذِكْرَىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ،افزود:تذکر و یادآوری برای مومنین است که بدانند تاریخ تکرار می شود و باید از آن پند گرفت.

این مسئول در ادامه تاکید کرد:آیه 120 سوره شریفه هود چهار محور مهم را بیان کرده است که اولین محور آرامش قلب،دومین بیان حق و حقیقت، سومین موعظه و چهارمین محور تذکر است .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان با اشاره به آیه إِنَّ الصَّفا وَ الْمَرْوَةَ مِنْ شَعائِرِ اللهِ،گفت:عزادارای و سوگواری برای امام حسین(ع) یکی از شعائر الهی است و پیراهن مشکی که امروز مسلمانان بر تن می کنند و پرچم های عزایی که برپا می کنند و خیمه هایی که می زنند همه جز شعائر الهی است.

وی با بیان اینکه عزای اباعبدالله الحسین(ع) بر مبنای قران کریم است،تصریح کرد:از امام صادق(ع) نقل شده است که هنگامی که هلال ماه محرم دمیده می شود ملائکه پیراهن امام حسین علیه السلام را آویزان می کنند در حالیکه پاره پاره شده از ضربه های شمشیر و آغشته به خون است و برای حضرت عزاداری می کنند.

حجت السلام بیگدلی در پایان خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) می‌فرماید: از اول دهۀ محرم حزن و اندوه در چهرۀ پدرم دیده می‌شد و حالت عزادار به خود می‌گرفتند و در روایت آمده است که امام رضا(ع) فرمودند: هنگامی که ماه محرم شروع می‌شد، دیگر کسی پدرم را خندان نمی‌دید و هر روز ناراحتی او بیشتر می‌شد تا روز دهم محرم و امروز شاهد آن هستیم پس از گذشت چندین قرن مسلمانان پرشور از گذشته برای امام حسین(ع)عزاداری می کنند و ارادت و عشق و علاقه خود را به امام و اهل بیت و یاران باوفایش نشان می دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار