مدیرکل ثبت‌احوال ایلام گفت: جمعیت استان ایلام بیش از 612 هزار نفر است که آهنگ رشد جمعیت در درازمدت با کاهش چشمگیری روبه‌رو است.
کد خبر: ۹۵۲۶۹۳۸
|
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، نجم‌الدین خسروی مدیرکل ثبت‌احوال ایلام روز پنجشنبه در جمع رسانه‌ها اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه در هر شبانه‌روز به‌ازای هر ۱۱ ازدواج، ۲ واقعه طلاق ثبت شده است.

 

وی افزود: طی مدت یاد شده یک هزار و ۳۸ مورد واقعه ازدواج در استان انجام گرفت که در هر ماه ۳۴۶ و هر شبانه‌روز ۱۱ مورد را نشان می‌دهد.

 

مدیرکل ثبت‌احوال ایلام تأکید کرد: سه ماه ابتدایی پارسال ۲۲۶ مورد طلاق در این استان ثبت شد، همچنین در سه ماه ابتدایی امسال ۱۸۷ مورد طلاق صورت‌گرفته است که نشان می‌دهد در هر ماه ۶۲ و هر شبانه‌روز ۲ مورد از زوج‌های استان با حضور در دفاتر طلاق خود را ثبت کرده‌اند.

 

خسروی تعداد ولادت‌های به ثبت رسیده طی این مدت را نیز یک هزار و ۶۱۶ نفر عنوان کرد و یادآور شد: ۱۷ نوزاد در هر شبانه‌روز در شهرستان‌های مختلف این استان طی مدت‌زمان یاد شده متولد شده آمد.

 

وی همچنین به آمار افراد فوت شده در سه‌ماهه نخست سال جاری پرداخت و اضافه کرد: ۶۷۷ نفر به دلایل مختلف امسال در استان جان خود را ازدست‌داده‌اند که نشان می‌دهد به‌ازای هر ۱۷ فرد متولد شده در شبانه‌روز هفت نفر فوت کرده‌اند.

 

مدیرکل ثبت‌احوال ایلام نرخ رشد جمعیت این استان را ۷۸ صدم درصد عنوان کرد و گفت: جمعیت استان ایلام بر اساس آخرین سرشماری صورت‌گرفته بیش از ۶۱۲ هزار نفر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار