زنجان _ دبیر ستاد اربعین استان زنجان از زائران استان خواست: امسال قبل از اعزام به پیاده روی در سامانه سماح ثبت نام کنند چون برپایه اطلاعات ثبت شده در این سامانه، امکان مدیریت بهتر و ارتقای سطح خدمات رسانی به زائران فراهم می شود.
کد خبر: ۹۵۲۶۶۵۵
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح موجب مدیریت بهتر و ارتقای خدمات رسانی است

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ باقر سپهری گفت: دغدغه اصلی ما راحتی زائران و سهولت خدمات رسانی به آنان است، از این رو درخواست ما از شهروندان و زائران این است که امسال ثبت نام در سامانه سماح (samah.haj.ir) را جدی بگیرند، این سامانه هم اکنون با کمک کمیته‌های تخصصی ستاد مرکزی اربعین در حال تقویت و ارتقاسازی بوده و نسبت به سال گذشته قابلیت‌های دیگری نیز به آن افزوده شده است.

وی اظهار کرد: تلاش ما در دبیرخانه ستاد اربعین استان با توجه به تجربه‌هایی که از سال‌های گذشته به دست آمده این است که خدمات رسانی را به مطلوب‌ترین شکل به زائران ارائه دهیم.

سپهری ضمن قدردانی از زحمات سال گذشته کمیته‌های عضو ستاد و موکبداران استان، با بیان اینکه سال گذشته رتبه عملکرد ستاد اربعین استان با توجه به آیتم‌های متعدد مورد بررسی، در سطح کشور، تک رقمی بود، افزود: پارسال اگرچه در مرحله رفت برخی مشکلات وجود داشت، ولی در موعد برگشت، با بهتر شدن برنامه ریزی‌ها و هماهنگی ها، در حوزه خدمات رسانی به زائرین، حتی ناوگان حمل و نقل استان زنجان به دیگر استان‌ها نیز خدمات رسانی کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۳۶ هزار نفر از استان زنجان در سامانه سماح برای حضور در پیاده روی اربعین ثبت نام کردند، ادامه داد: تعداد قابل توجهی هم بدون ثبت نام در این سامانه اقدام به شرکت در پیاده روی اربعین کرده بودند که اگر اطلاعات این افراد در سامانه سماح ثبت می‌شد، مدیریت بهتری را می‌توانستیم داشته باشیم.

سپهری خاطرنشان کرد: ثبت نام در سامانه سماح مزیت‌های زیادی دارد از قبیل اینکه با در دست بودن آمار زائران و زمان‌های رفت و برگشت آنان، مدیریت مناسب جابجایی زائران به ویژه در زمان‌های پیک سفر و شلوغی مرز‌ها فراهم می‌شود و یا اینکه موضوع بیمه زائران نیز با کمک این سامانه انجام می‌شود که این مسئله نیز اهمیت زیادی دارد و لازم است زائران به آن توجه داشته باشند.

دبیر ستاد اربعین استان زنجان با بیان اینکه پیرو ابلاغ‌های ستاد مرکزی اربعین کشور، امسال استان زنجان به عنوان استان معین مرز تمرچین واقع در استان آذربایجان غربی تعیین شده است، افزود: خلوت‌تر بودن گیت‌های ورود و خروج، وضعیت خوب جلسات تعاملی و هماهنگی مختلف با کشور عراق در این خصوص، خنک بودن هوای منطقه، فراهم بودن بستر‌ها و امکانات اولیه مناسب برای استفاده زائرین، از مزیت‌های مرز تمرچین است.

سپهری همچنین از زائران اربعین درخواست کرد که در راستای راحتی زائران و پیشگیری از شلوغی مراکز صدور و تمدید گذرنامه، از هم اکنون نسبت به اخذ گذرنامه و یا تمدید آن اقدام کنند و کار را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

وی ضمن تشکر از زحمات خالصانه موکبداران استان در سال‌های گذشته، به موضوع ساماندهی موکب‌های استان زنجان برای ارائه خدمات به زائران اربعین نیز اشاره کرد و افزود: طبق اعلام کمیته مشارکت‌های مردمی و ستاد عتبات عالیات استان، امسال برای موکب‌ها سامانه ویژه‌ای طراحی شده است و متقاضیان ایجاد موکب چه در داخل کشور و چه در کشور عراق باید در این سامانه ثبت نام کنند تا مجوز لازم برای آنان صادر شود

ارسال نظرات