زنجان -مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به فضل خداوند متعال و با زحمات کشاورزان برداشت خوشه‌های طلایی گندم‌ در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان زنجان آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۲۶۳۳۱
|
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان زنجان

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سعید ناصر وفایی، اظهار داشت: برداشت خوشه‌های طلایی گندم‌ در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان زنجان آغاز شد.

وی گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر ۳۲۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان به زیرکشت محصولات زراعی دیم طرح جهش تولید رفته که در حال حاضر بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۳۳ هکتار شامل گندم، جو، نخود، عدس، گیاه دارویی زیره سبز، در برخی مناطق استان در حال برداشت بوده و برداشت این‌محصولات همچنان ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه علیرغم کاهش بارندگی ۷ درصدی نسبت به بلندمدت، خوشبختانه با افزایش بارش حدود ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته، سال پر رونقی برای دیمکاران خواهد بود افزود: افزایش عملکرد در واحد سطح برای امسال مورد انتظار هست.

وی بیان کرد: محصولات زراعی دیم طرح جهش تولید دیمزارها در این استان شامل گندم، جو، نخود، عدس، علوفه، گلرنگ، کاملینا و گیاهان دارویی است.

ناصر‌وفایی با اشاره به اینکه این طرح در ۸ شهرستان ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، زنجان، ماهنشان و طارم اجرا می‌شود گفت: در سال زراعی آینده مقرر است کل سطوح محصولات دیم این استان مشمول حمایت‌های فنی و اعتباری این طرح قرار گیرد.

وی گفت: این طرح با حمایتهای مالی ستاد اجرائی فرمان امام (ره) برای دومین سال در استان زنجان در حال اجرا است و تاکنون‌ نتایج بسیار خوبی حاصل شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اذعان کرد: خدمات فنی و حمایتی خوبی به دیمکاران ارائه شده است که از جمله می‌توان به توزیع کودهای رایگان بذرمال و مغذی، تامین بخشی از تعرفه بیمه دیمکاران، ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای خرید ادوات کاشت، داشت و برداشت بوده است.

چی ادامه داد: تامین بخشی از هزینه‌های مبارزه با عوامل زیان رسان، ارائه خدمات مشاوره ای و ترویجی به دیمکاران، تامین نهاده‌های بذر و کود، مساحی اراضی دیمزار توسط کارشناسان و دیمکاران از موارد دیگر است.

ارسال نظرات