خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری:

پاسداران در مقابل نفس اماره باید دراوج آمادگی باشند

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: پاسداران در مقابل نفس اماره باید دراوج آمادگی باشند.
کد خبر: ۹۵۲۶۳۲۷
|
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تویسرکان اظهار کرد: کلمه «مااستطعتم»، دو بار در قرآن کریم آمده است اول در سوره انفال آیه ۶۰ که برای مقابله دشمن بیرونی است و بار دوم در سوره تغابن که برای مقابله با دشمن درونی و نفس اماره است و باید برای هر دو در اوج آمادگی بود .

وی افزود: آمادگی ما برای دشمن بیرونی باید به گونه‌ای باشد که هراس در دل دشمنان ایجاد کند و لحظه به لحظه نگران پیشرفت ما باشد تا جائی که قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی از آنان سلب شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به مقابله با نفس اماره گفت: پاسداران در مقابل نفس اماره باید دراوج آمادگی باشند.

وی در خصوص آمادگی مقابله با دشمن درونی که همان نفس اماره است باید تقوا پیشه کرد، آن هم در اوج پرهیزکاری و تقوا، بنابراین مبارزه با نفس اماره برای پاسداران یک اصل است که باید سرلوحه کار و زندگی همه ما باشد.

نجاری مراحل تقوا را سه مرحله برشمرد و گفت: خروجی تقوا اوج بندگی فرد است که دارای سه مرحله، تقوای عام که ترک گناه است تقوای خاص که پرهیز از شبهات و تقوای اخص که کم کردن حلال‌ها است و انسان با طی این سه مرحله می‌تواند به مراحل اصلی بندگی خدا دست یابد.

در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام علی دانیالی تقدیر و حجت الاسلام حسین گلچهره به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تویسرکان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار