طاهره حاجی مزدارانی مدرس سواد رسانه در نشست جهاد تبیین بسیجیان حوزه ده شهیده اسکندری به مناسبت هفته عفاف و حجاب گفت: مدیریت جریان حجاب آزاد از خارج از جمهوری اسلامی ایران و تبلیغات آن در رسانه های ضد ایرانی قصد دارد قانون حجاب اجباری را به چالش بكشد.
کد خبر: ۹۵۲۶۲۰۸
|
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

به گزارش  خبرگزاری بسیج شهرستان فیروزکوه؛ افزود: در حال حاضر با تغییر سبك پوشش، تغییر سبك زندگی اتفاق افتاده كه ناشی از تغییر الگوهای فرهنگی غالب در جامعه بوده است.

 وی ادامه داد: رسانه در عصر فرا ارتباطات، خود فرهنگ است، اما اینكه كدام رسانه با چه هدفی و چه كاری انجام داده است، از منظر سواد رسانه ای رخدادی یك روزه و دو روزه نبوده و بصورت قطره چكانی در حافظه دیداری مخاطب نقش بسته است.

وی افزود: رهبری در بیانیه گام دوم به رسانه ها و محاصره تبلیغاتی آن ها اشاره داشتند و معتقد هستند جوانان باید بصورت پدافندی مقابل این محاصره عمل كنند.

حاجی مزدارانی خاطرنشان كرد: زمانی كه رسانه ها وارد زندگی ما شده و تمام مرزهای زمانی و مكانی را از بین برده اند و در ادامه الگوهای زیستی را برای ما مشخص و در ناخودآگاه مخاطب ورود یافته اند، مردم به صورت طبیعی دنبال این نوع پوشش نهادینه شده حركت خواهند كرد.

این مدرس سواد رسانه افزود: معتقدم نوع پوشش با جنس پوشش متفاوت است؛ به عنوان مثال شخصی در نقطه ای دیگر از دنیا به جزئیاتی كه ما در حوزه پوشش بدان ها معتقدیم، اعتقادی نداشته باشد اما با این حال پوشش عفیفانه داشته باشد.

وی تأكید كرد: مسئله عفاف ورای قومیت و جنسیت است اما گاه با تبلیغات، مخاطب را هدف قرار می دهیم كه سبك زندگی او را تغییر دهیم.

وی در پایان با تاکید براینکه باید بابرنامه ریزی و تدابیر لازم به  تبیین این  ارزش اصیل اسلامی پرداخت گفت:  وقت آن رسیده که با تمام توان مسئولین فرهنگی در صدا و سیما، سینما، انتشارات کتاب و

ساخت بازیهای فرهنگی و غیره فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی حجاب را باز خوانی کنند  و الگوی صحیح اسلامی را به صورت تصویری در مغز و روح جوان و نوجوان ملکه کنند.

 

خبرنگار/فاطیما ایلکا

ارسال نظرات
آخرین اخبار