مطالعه و فعالیت فرهنگی جایگزین حبس برخی زندانیان در اردبیل شد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از صدور چندین فقره حکم جایگزین حبس از جمله مطالعه و فعالیت فرهنگی برای جرایم سبک توسط قضات این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۵۸۶۶
|
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

مطالعه و فعالیت فرهنگی جایگزین حبس برخی زندانیان در اردبیل شد

به گزارش خبرگزاری بسیج اردبیل ، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز یکشنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: بر اساس این احکام برخی از زندانیان با حضور در کتابخانه‌های عمومی و مطالعه کتاب و سایر کارهای فرهنگی دوران محکومیت خود را سپری کردند.

وی با اشاره به این که توسعه فضاهای مطالعاتی و کتابخانه‌ای موجب کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود ، ادامه داد: در جامعه‌ای که افراد به مطالعه، ورزش و سرگرمی‌های علمی و تفریحی بپردازند، میزان ناهنجاری اجتماعی کاهش خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر لزوم توسعه فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای تاکید کرد و گفت: توسعه کتابخانه‌ها و افزایش سرانه مطالعه کتاب و کتابخوانی از شاخص‌های مهم در توسعه‌یافتگی جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم در این نشست با اشاره به فعالیت ۸۳ باب کتابخانه عمومی در استان گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان و ایام فراغت از تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان، ویژه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت این قشر، در کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است.

پروانه رضاقلیزاده با تشریح فعالیت کتابخانه‌های عمومی در حوزه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مهم‌ترین مراکز فرهنگی، علمی و آموزشی خدمات متنوعی را به محوریت کتاب و کتابخوانی در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار می‌دهند.

بر اساس آمار سرانه مطالعه کتاب در استان اردبیل پایین‌تر از سرانه کشوری بوده و در حالی که سرانه هفتگی مطالعه کتاب در کشور یک ساعت است این سرانه در استان اردبیل پایین‌تر از این میزان می‌باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار