خبرهای داغ:

نشست تبیینی با موضوع نقش ولایت و جایگاه امام امت در سرخه برگزار شد

به مناسبت دهه امامت و ولایت، نشست تبیینی با موضوع نقش ولایت و جایگاه امام امت در مسجد امام حسن مجتبی (ع) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۵۶۴۱
|
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، به مناسبت فرا رسیدن دهه ولایت و عید الله اکبر نشست تبیینی با موضوع نقش ولایت و جایگاه امام امت با سخنرانی زهرا وطنی‌پور طلبه سطح سه حوزه علمیه نجمیه سرخه در جمع بانوان محله اسلامی کریم اهل بیت برگزار شد.

این برنامه به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) و هیئت ام البنین سرخه برگزار شد.

وطنی‌پور ضمن تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر در تبیین نقش و اهمیت ولایت در اسلام اظهار کرد: بهترین اصل اسلام ولایت است و ولایت به معنای پذیرش پیشوای الهی و اعتقاد به امام معصوم پس از نبی ست. ولایتمداری ضامن سلامت جامعه است.

او افزود: اطاعت از روی اعتقاد و اخلاص، همراهی کامل (گزینشی عمل نکردن)، پرهیز از توصیه‌گری از شاخصه‌های ولایت مداری است.

طلبه حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تاریخ اسلام سرشار از صحنه‌های تلخ و شیرین ولایتمداری است، گوساله سامری، ماهیگیری روز شنبه، لجبازی‌های بنی اسرائیل، داستان طالوت و جالوت و مهمترین آنها ماجرای سقیفه، نمونه‌های از این صحنه‌ها است.

وطنی پور با اشاره به این موضوع که طرح بحث ولایت فقیه به عنوان امتداد امامت است به نقل از رهبری گفت: اگر جامعه ای دارای ولایت شد،مرده ای است که دارای جان می‌شود،استعدادهای انسانیش رشد می‌کند.در این جامعه ولی همان حاکم است کسی که سررشته ها به او برمی‌گردد.

او در ادامه اضافه کرد: علامه حسن زاده در بحث ولایت می‌فرمایند؛ گوش هایتان به کلام رهبری باشد چون گوش ایشان به کلام حضرت حجت است.

لازم به ذکر است این برنامه با قرائت زیارت جامعه کبیره شروع و با طرح سوالاتی از مباحث ارائه شده و اهدای جوایز خاتمه یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار