مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: در سال تحصیلی پیش رو یک هزار و ۲۶۰ یادواره شهدا در مدارس و مراکز آموزشی استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۲۵۶۰۷
|
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج, علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام صبح یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: طبق برنامه ریزی ها، در سال تحصیلی آینده باید یک هزار و ۲۶۰ یادواره در تمامی مدارس و مراکز آموزشی شهرستان ها و مناطق استان ایلام برگزار شود.

وی در خصوص اهمیت و تاثیر یادواره های شهدا در مدارس توضیح داد: یادواره های شهدا در تربیت و پرورش صحیح دانش آموزان و آشنایی آنان با مبانی ارزشی مهم است و باید هرچه بیشتر این یادواره ها با مشارکت دانش آموزان در مدارس برگزار شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام ادامه داد: بسیاری از مفاهیم ارزشی و تربیتی از طریق همین یادواره ها به دانش آموزان آموزش منتقل و باعث تحقق اهداف مدنظر نظام تعلیم و تربیت می شود.

وی یادآور شد: دانش آموزان باید بدانند که برای نهال انقلاب که الان به یک درخت تنومند تبدیل شده خون‌های زیادی ریخته شده است و قدر امنیت و آرامش جامعه را باید بدانند.

درویشی در ادامه به مسئله حجاب اشاره کرد و افزود: در بحث حجاب اقدمات خوبی انجام شد و در اوج اغتشاشات پویش های "من حجابم را دوست دارم" و "لبیک یا خامنه ای" به صورت مدرسه به مدرسه انجام دادیم و این یک اقدام موثر و طلایی در یک مقطع زمانی حساس بود.

وی با اشاره به موضوع المپیادها هم یادآور شد: در حوزه المیپادها نیز با انجام با همکاری و مشارکت سازمان های بسیج فرهنگیان و دانش آموزی و با برنامه ریزی مدون باعث توسعه کیفی و کمی استان در این بخش شوند.

درویشی اظهار کرد: تا چند سال اخیر استان ما در حوزه المپیادهای دانش آموزی حرف چندانی برای گفتن نداشت ولی با برنامه ریزی و انجام اقدامات صحیح‌ اکنون استان یکی از استان های عنوان دار در المپیادهای دانش آموزی  است و چندی پیش نیز  یازدهمین مدال المپیاد را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده را تقدیم کرده که از این تعداد ۳۶۰ شهید دانش آموز است.

ارسال نظرات