خبرهای داغ:
مربی فقه بازار در گفتگو با بسیج مطرح کرد؛

رزق حلال؛ عاملی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی

مربی فقه بازار شهرستان فسا استان فارس با اشاره به اهمیت رزق حلال در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: کسب درآمد و روزی حلال در تشکیل جامعه اسلامی و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی موثر است.
کد خبر: ۹۵۲۵۵۰۶
|
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹

رزق حلال؛ عاملی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی

 

حجت‌الاسلام مجتبی هادی‌فر در حاشیه برگزاری دوره فقه بازار به میزبانی استان قم، در گفتگو‌ با خبرنگار خبرگژاری بسیج عنوان کرد: آشنایی با مباحث فقه بازار جزو ضروریات زندگی یک فرد دینی و اخلاقمدار است چرا که رابطه مستقیم و مستمری با نوع تربیت، پرورش و شکل گیری شخصیت فرد، خانواده و فرزندان دارد.

 

مربی فقه و اخلاق شهرستان فسا استان فارس ادامه داد: وقتی یک جامعه و تمام ارکان آن از رزق و درآمد حلال و پاکیزه ارتزاق کنند شاهد شکل گیری جامعه ای سالم و اقتصادی با برکت و آرامش خاطر عمومی بیشتری خواهیم بود.

 

وی با تاکید دوباره بر اهمیت رزق حلال در بعد تربیتی و عقیدتی افراد، یادآور شد: اگر درآمد یک جامعه و به تبع آن خانواده حلال باشد بسیاری از معضلات اجتماعی و اعتقادی حل خواهد شد.

 

هادی فر در پایان گفت:وقتی مال حلال در جامعه باشد قطعا چرخش اقتصادی حلال خواهیم داشت و حتما برکتی را که خداوند در مال حلال گذاشته شاهدش خواهیم بود.

 

هفتمین دوره کاربردی تربیت مربی «فقه بازار» با حضور ۲۰۰ نفر از طلاب مستعد از سراسر کشور با همکاری موسسه طیبات و گروه تبلیغی تخصصی شهید صدر(ره) و با بهره گیری از اساتید برجسته فقه اقتصادی حوزه علمیه قم با همکاری سازمان بسیج اصناف و اتاق اصناف کشور در مجتمع ولایت شهر مقدس قم برگزار شد.

 

در این دوره، طلاب شرکت‌کننده با مباحث مهمی مانند رباشناسی، عقدشناسی، انواع معاملات بانکی، احکام معاملات، بازارهای مالی و احکام آنها و دیگر مطالب کاربردی در زمینه معاملات و فقه بازار آشنا شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها