خبرهای داغ:
استاد دوره تربیت مربی فقه و بازار در گفتگو با بسیج:

تسلط به احکام معاملات، شرط ورود به بازار و فعالیت اقتصادی است

استاد دوره تربیت مربی فقه بازار با اشاره به اهمیت فراگیری احکام و موازین شرعی بازار، گفت: طبق آموزه های دینی، تسلط به احکام معاملات، شرط ورود به بازار و فعالیت اقتصادی است.
کد خبر: ۹۵۲۵۵۰۱
|
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

تسلط به احکام معاملات، شرط ورود به بازار و فعالیت اقتصادی است

 

حجت‌الاسلام مهدی افشار از اساتید دوره تربیت مربیان فقه بازار از موسسه فقه اقتصادی طیبات، در حاشیه برگزاری دوره فقه بازار به میزبانی استان قم، در گفتگو با خبرگزاری بسیج بیان داشت: در این دوره ما در محضر مربیان فقه بازار که توسط بسیج اصناف کشور در این دوره حضور پیدا کرده اند و دعوت شده بودند، بودیم.

 

وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰ نفر از مربیان از سراسر کشور در این دوره حضور پیدا کردند، بیان داشت: در این دوره مباحث مختلفی که بصورت مبنایی به تحلیل مسایل اقتصادی و فقه بازار پرداخته بود خدمت مربیان ارائه شد.

 

افشار خاطرنشان کرد: از جمله سر فصل موضوعاتی که در این دوره ارائه شد مبحث ربا شناسی بود که طی چهار کلاس یک ساعت و نیمه ارائه شد یعنی بصورت مبنایی به همه ابعاد موضوع پرداخته شد.

 

استاد دوره تربیت مربی فقه بازار ادامه داد: همچنین مبحث عقد شناسی ارائه شد و شرایط و ضوابط حاکم بر تمام عقودی که در معاملات به کار گرفته می شود مانند عقد فروش اقساطی، مرابحه ،جعاله، مساقات و عقود مشارکتی و مشارکت مدنی و امثالهم پرداخته شد.

 

وی یادآور شد: مطالبی که ارایه می شود مسایل مبتلابه هستند و دوستان را در ارائه محتوای فقهی برای بازاریان ما و جلوگیری از معاملات حرام و ربوی ابتلا به این گناه کبیره بکند.

 

افشار خاطرنشان کرد: همانطور که امام علی علیه الاسلام می فرمایند ابتدا باید بر احکام معاملات مسلط شد و بعد وارد این کار شد و با این رویکرد این دوره ها برگزار شده که ان شاالله بتوانیم بازاریان خودمان را در این موضوع توانمند کنیم تا با طیب خاطر و طیب معاملات در بازار حضور پیدا کنند.

 

هفتمین دوره کاربردی تربیت مربی «فقه بازار» با حضور ۲۰۰ نفر از طلاب مستعد از سراسر کشور با همکاری موسسه طیبات و گروه تبلیغی تخصصی شهید صدر(ره) و با بهره گیری از اساتید برجسته فقه اقتصادی حوزه علمیه قم با همکاری سازمان بسیج اصناف و اتاق اصناف کشور در مجتمع ولایت شهر مقدس قم برگزار شد.

 

در این دوره، طلاب شرکت‌کننده با مباحث مهمی مانند رباشناسی، عقدشناسی، انواع معاملات بانکی، احکام معاملات، بازارهای مالی و احکام آنها و دیگر مطالب کاربردی در زمینه معاملات و فقه بازار آشنا شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها