نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا نماد استکبار جهانی است و ردپای آن در هر جنایتی دیده می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۵۳۵۵
|
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید محسن سعیدی گلپایگانی نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری  گفت: اشغالگری آمریکا در کشورهای افغانستان، یمن و ویتنام موجب جنایت‌ها و خسارت‌های فاجعه باری در این کشورها شده است که ده‌ها سال آثار این جنایت‌ها در این کشورها باقی است.

وی افزود: آمریکا نه‌تنها پاسخگوی این اعمال شنیع و غیرانسانی نشده است؛ بلکه از هرگونه شفاف‌سازی در این زمینه ممانعت به‌عمل‌آمده است و حتی عاملان و نیروهای خود را که این فجایع را مرتکب شده‌اند تشویق کرده است.

گلپایگانی در ادامه گفت: آمریکا همواره به بهانه‌ی حمایت از مردم این کشورها سرزمین آن‌ها را اشغال و در حمله به گروهی تروریستی که خودش آنها را ایجاد و سازماندهی کرده است غیرنظامیان را نیز هدف قرارداد و این حملات نه‌تنها باعث ازبین‌رفتن این گروه‌ها نشده؛ بلکه بهانه‌ای برای ازبین‌بردن زیرساخت‌ها و مدارس و بیمارستان‌ها و کشتن کودکان وزنان در این کشورها شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اشغال بیست‌ساله‌ی افغانستان، آمریکا جنایت‌های جنگی وحشتناکی انجام داده است. زندانیان را به‌صورت وحشیانه شکنجه و موجب کشتار آنها شده است. در عراق آمریکا با شعار آزادی وارد شد که طبق آمار حدود یک میلیون عراقی در جریان حمله و تجاوز آمریکا کشته شدند که نزدیک نیمی از آنها زن و کودک بوده‌اند.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در یمن نیز آمریکا عربستان را تحریک و تشویق به حمله‌ی نظامی به این کشور کرد، و با دادن و فروش سلاح به این کشور هم به بازار سلاح رونق داد و درصدد بود به اهداف جنایت‌کارانه‌ی خودش برسد.

وی بیان داشت: این جنایت‌ها و ظلم‌ها و کشتن آدم‌های بی‌گناه به‌خاطر خوی استکباری و خودبرتربینی آمریکایی‌هاست.

گلپایگانی یادآور شد: آمریکا نماد استکبار جهانی است، عملکرد این کشور هیچ تناسبی با اهداف و آرمان‌های انسانی ندارد و از هیچ جنایتی در قبال کشورهای تحت سلطه‌اش چشم‌پوشی نمی‌کند.

وی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها در ظاهر و برای نفوذ و فریب و سلطه بر ملت‌ها دم از حقوق بشر و حمایت از آنها می‌زنند؛ اما درعمل هیچ ارزشی برای دیگر ملت‌ها قائل نیستند و تنها به فکر منافع خود هستند.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آنها به تعبیر رئیس‌جمهور سابقشان ملت‌های دیگر را به‌مثابه گاو شیرده می‌پندارند و دنبال دوشیدن ملت‌ها به نفع خودشان هستند، بر ما لازم هست که با پیروی از ولی‌فقیه در مقابل  این کشور و دولت مستکبر و زیاده‌خواه بایستیم و مانع از این شویم بار دیگر بر کشورمان مسلط شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار