زنجان - فرمانده تیپ ۳۶ انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت:حضرت امام موسی کاظم(ع) عابدترین و زاهدترین، فقیه‌ترین، سخی‌ترین و کریم‌ترین مردم زمان خود بود.
کد خبر: ۹۵۲۵۳۴۷
|
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

امام موسی کاظم(ع) عابدترین و زاهدترین مردم زمان خود بود

سردار محمد رضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان،اظهار داشت:امام موسی کاظم (ع) صابر، صالح، امین و کاظم لقب یافته بود و به عبد صالح شناخته می‌شد و به خاطر تسلّط بر نفس و فروبردن خشم، به کاظم مشهور گردید و همچنین آن حضرت در میان شیعیان به «باب الحوائج» معروف است.

فرمانده تیپ خاطرنشان کرد: امام موسی‌کاظم(ع) خشم خود را در مقابل دوست و دشمن به‌نحو احسن مدیریت می‌کرد و به هیچ‌وجه آن‌را بروز نمی‌داد. این امام همام اسوه ارزش‌های والای انسانی بود، داشتن روحیه‌ آهنین و پولادین در مقابل دشمن ویژگی دیگر بارز امام همام بود.

سردارعباسی در ادامه به سخاوت آن امام اشاره کرد و افزود: امام موسی کاظم(ع) بسیار به سراغ فقرا می‌رفت. شب‌ها در ظرفی پول و آرد و خرما می‌ریخت و به وسایلی به فقرای مدینه می‌رساند، در حالی‌که آن‌ها نمی‌دانستند از ناحیه چه کسی است. هیچ‌کس مثل او حافظ قرآن نبود، با آواز خوشی قرآن می‌خواند، قرآن خواندنش حزن و اندوه مطبوعی به دل می‌داد، شنوندگان از شنیدن قرآنش می‌گریستند، مردم مدینه به او لقب «زین‌المجتهدین» داده بودند.

فرمانده تیپ ۳۶ انصارالمهدی( عج) اضافه کرد: آنچه می‌شود از حضرت امام کاظم (ع) یاد گرفت کظم غیظ است. مهم‌تر از مسئله کظم غیظ یا کنترل خشم، عبادت است. زمانی که حضرت به زندان افتادند، خدا را شکر می‌کردند و می‌گفتند، دنبال خلوتی برای عبادت بودم و نمی‌دانم چگونه خدا را حمد کنم که این جا را برای من قرار دادند و این مدیریت خشم میتواند الگویی برای انسا نها باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار