عیدغدیر؛

چطور شادی غدیرخم را به خانه ببریم

کودکی و نوجوانی سن آموختن‌های ماندگار است. اما همان طور که می‌دانید آموزش در کودکی از راه بازی و سرگرمی اثرگذارتر است.
کد خبر: ۹۵۲۴۶۳۰
|
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج ، شما هم از آن مادرهایی هستید که بعضی از لباس‌ها، کیف‌ها، کفش‌ها و... را برای بچه‌ها کنار می‌گذارید تا برای مناسبت یا مهمانی خاصی نو بمانند؟ یا بعضی از اسباب‌بازی‌ها را مخفی می‌کنید برای روز مبادا که همهٔ اسباب‌بازی‌های دم‌دستی دلشان را زد؟ کار خوبی می‌کنید. اصلاً باید همین طور باشد! ولی از آنجایی که عید غدیر یک روز ویژه است،‌ حتماً می‌توانید استثنا قائل شوید. از لباس‌ها و وسایلی که برای روز مبادا گذاشته‌اید، رونمایی کنید و آنها را در اختیار فرزندتان قرار دهید تا کیفش را ببرد. چه روزی بهتر از این روز؟

 

بزرگان‌مان توصیه کرده‌اند در عید غدیر لباس نو بپوشیم و بهترین عطرها را بزنیم. اگر لباس، عطر و... نویی دارید، روز عید غدیر افتتاحش کنید. اجازه بدهید پا را فراتر بگذاریم و بحث را به هر وسیلهٔ نو در خانه بکشانیم. از آچار و پیچ‌گوشتی تا ملاقه و قابلمه! ای بسا سعادت برای اشیاء که در این روز پربرکت انجام وظیفه‌شان را آغاز کنند.عید غدیر، بهترین فرصت برای هدیه دادن به بچه‌ها

 

شاد کردن بچه‌ها با خرید وسایل لازم‌شان

 

اگر فرزندتان به چیزی نیاز دارد خریدش را موکول کنید به روز عید غدیر. یک تیر و دو نشان! اگر اصراری ندارد که خودش موقع خرید همراه‌تان باشد، می‌توانید از چند روز قبل به صورت اینترنتی خریدش را انجام بدهید که تا روز عید به دستتان برسد. بسیاری از فروشندگان اینترنتی، سفارش‌ها را مطابق درخواست و سلیقهٔ مشتری، بسته‌بندی و کادوپیچ می‌کنند. یادتان باشد یکی از هیجان‌انگیز‌ترین کارهای دنیا، باز کردن هدیه است. این لذت را در شادترین روز آیینی‌مان به فرزندتان هدیه بدهید.   

 

منوی غدیری تدارک ببینید

 

محبوب‌ترین غذاها، میوه‌ها و خوراکی‌ها 

«نادعلی»خوانی را در خانه باب کنید

 

در چنین روز پربرکتی اگر دعا نکنیم و حاجت نخواهیم، چه کنیم؟ دعاهایی که به مولا علی علیه‌السلام منتسب است به بچه‌ها معرفی کنید. برایشان بگویید چه نعمت بزرگی داریم که می‌توانیم چنین بزرگانی را واسطه قرار دهیم تا حاجت‌مان را از خداوند بگیریم. بگویید در لحظات سخت و ترس و اندوه، دست به دامان حضرت شوند و از او کمک بخواهند؛ این همان مفهوم توسل است. این‌ها را به زبان ساده و متناسب با سطح درک بچه‌ها توضیح بدهید که به جان‌شان بنشیند.

 

یکی از زیباترین دعاها دربارهٔ حضرت علی علیه‌السلام، دعای معروف «نادعلی» است. این دعا با روش ختم خاصی برای برآورده شدن خواسته‌ها توصیه شده است. ایام عید غدیر فرصت خوبی است که بچه‌ها را تشویق کنید این دعا را حفظ کنند. می‌دانید آنچه در کودکی به خاطر سپرده می‌شود به ندرت از ذهن می‌رود. دعای «نادعلی» و توسل به صاحبش می‌تواند در آینده هم دستگیر فرزندتان در شرایط سخت باشد.

 

مسابقه‌ای برای برنده‌شدن تمام شرکت‌کنندگان

 

تصمیم به حفظ یا قرائت هر دعایی که گرفتید فایل آن را از اینترنت بگیرید و در خانه پخش کنید. دسته‌جمعی با آن هم‌خوانی کنید. معنی آن را با هم بخوانید. به فرزندتان بگویید جملاتی از متن دعا را که دوست دارد با خط خودش بنویسد و با نقاشی و رنگ‌آمیزی زیبایش کند. آن را هر جایی که دوست دارد نصب کنید تا با دیدن مداومش، از بر شود.

 

مسابقهٔ حفظ دعای انتخابی بین بچه‌های خویشان و دوستان، حتماً جذابیت این روز را برای کودکان بیشتر می‌کند. اما یادتان باشد محور مسابقه بهتر خواندن یا از بر بودن کل دعا نیست. مهم خاطره‌ای است که به جا می‌ماند. پس به همهٔ شرکت‌کنندگان جایزه بدهید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار