معاون اسبق اروپا - آمریکای وزارت امور خارجه :

آمریکا تاکنون ۱۰۵ جنگ را به مردم جهان تحمیل کرده است/ آمریکا عامل کشته شدن ۱۰۰ میلیون نفر از مردم است

علیرضا سالاری گفت: آمریکا از ابتدای تاسیسش در سال 1776 میلادی تاکنون، با تحمیل ۱۰۵ جنگ به جهانیان، حدود 100 میلیون نفر از مردم دنیا را کشته‌اند.
کد خبر: ۹۵۲۴۴۸۸
|
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
 

آمریکا تاکنون ۱۰۵ جنگ را به مردم جهان تحمیل کرده است/ آمریکا عامل کشته شدن ۱۰۰ میلیون نفر از مردم استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، معاون اسبق اروپا - آمریکای وزارت امور خارجه، در نشست تخصصی تبیین مصادیق جنایات آمریکا علیه ایران که در سالن جلسات معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین در مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر(عج) تهران برگزار شد تصریح کرد: دولت آمریکا در این ۱۰۵ جنگ، فقط حدود ۳ میلیون سرباز خود را از دست داده، اما حدود ۱۰۰ میلیون نفر ازمردم دیگر کشور‌ها را به خاک و خون کشید که این از مصادیق بسیار بزرگ جنایات آمریکا ضد ملت‌ها می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ کدام از جنگ‌های آمریکا، جنبه دفاعی نداشته بلکه تمام آن جنگ‌های توسعه طلبانه بوده است افزود: آمریکا جنایتکارترین دولت دنیاست و راهبرد آن‌ها از حدود ۲۰ سال گذشته راه‌اندازی جنگ‌های تروریستی، و یا به قولی جنگ ضد اسلام بوده است.

معاون اسبق اروپا - آمریکای وزارت امور خارجه همچنین با تحلیل تاریخ کشف قاره امریکا و همچنین شکل‌گیری ایالات متحده آمریکا گفت: از سال ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ جنگ‌های شدیدی در داخل آمریکا شکل گرفت و از جمعیت ۳۱ میلیون نفری آن زمان آمریکا، حدود یک میلیون نفر کشته شدند و بعد از آن شاهد شکل گیری تبعیض نژادی گسترده در این کشور هستیم.

وی تصریح کرد: ملت آمریکا هرچند پشت سر دولت خود هستند، اما ملتی مسخ شده است که علت آن هم به تاثیرات امپراطوری رسانه‌ای غرب برمی‌گردد. به نحوی که از خدا خیلی می‌گویند و حتی بر روی پول خود یعنی دلار هم از خدا گفته‌اند، اما اعتقاد چندانی به خالق هستی ندارند.

سالاری همچنین گفت: بعد از سال ۲۰۰۱ میلادی، امریکائی‌ها با راه‌اندازی جنگ‌های موسوم به ترور یا جنگ علیه اسلام، تا حدود ۱۲ هزار نفر کشته داده‌اند، اما حدود ۳۷ هزار نفر، معادل ۳ برابرآن، موجبات خودکشی سرباز‌های خود را فراهم کرده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه دونالد ترامپ، معلول فضای مجازی است و می‌توان گفت نخستین معلول آن نیز می‌باشد تصریح کرد: در تاریخ امریکا آنچه مشاهده می‌شود این است که دولت‌های مختلف این کشور، موضوع "مهندسی مردم" را به خوبی انجام داده‌اند به نحوی که هم اکنون مردم آن با وجود انواع و اقسام شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی، اما جاهل‌ترین مردم دنیا نسبت به سیاست خارجی هستند.

این فعال درعرصه سیاست خارجی افزود: قدرت اغواگری امریکا، قدرت نرم آن است و با استفاده کامل از تمام ابزار‌های لازم، به قولی شیطان را جدی وارد معرکه کرده‌اند و شیاطین با علم مجهز، شبیه معجزه عمل می‌کنند و دستاورد‌های مختلف خود را به هر نحوی به خورد مردم دیگر کشور‌ها می‌دهند و موجب فریب و اغوای آن‌ها شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به مصداقی از اغواگری‌های آمریکا گفت: در غرب به این نتیجه رسیده‌اند که علت ۴۰ درصد ناهنجاری‌ها درجامعه، مصرف مشروبات الکلی می‌باشد، اما رسانه‌های صهیونیسم به علت انتفاع زیادی که ازآن می‌برند جلوی مقابله با آن را گرفته اند و کسی نمی‌تواند کاری ضد این ناهنجاری انجام دهد.

سالاری همچنین با اشاره به نقض برجام توسط آمریکا گفت: مهمترین فایده برجام این بود که ماهیت غرب و امریکا را به مردم ما شناساند.

وی همچنین درباره نگاه‌ها و تحلیل‌های مختلف درباره گرایش ایران به سمت شرق تصریح کرد: کشور‌های شرقی تاکنون خصومت خاصی ضد ما نداشته‌اند و می‌توان گفت جهان شرق در خط ارتباطی ما قرار گرفته است نه اینکه ما در خط ارتباطی آن‌ها.

علیرضا سالاری، معاون اسبق اروپا - آمریکای وزارت امور خارجه گفت: تاکنون هیچ جنگی را از چین ضد دیگر کشور‌ها مشاهده نکرده‌ایم و حتی روسیه امروزی که دنبال استقلال از جهان غرب است با روسیه دوران تزاری و دوره کمونیستی خیلی تفاوت دارد لذا ارتباط با آن‌ها نمی‌تواند مشکل خاصی برای ایران ایجاد کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار