امام‌جمعه ایلام گفت: شهید صدوقی رهرو ولایت و همراه مردم بود و یک الگو برای جوانان امروز است.
کد خبر: ۹۵۲۴۰۵۲
|
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴


حجت‌الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: روحانیون در تاریخ انقلاب اسلامی یک نقش مهم و راهبردی برای هدایت جامعه بر عهده داشتند که باعث شد تا جامعه را از انحراف نجات دهند.

وی افزود: باید توجه داشت که روحانیون به‌عنوان کسانی که فرهنگ اسلامی را در جامعه تبیین می‌کنند همواره مورد هجمه قرار دارند و دشمن با بازی‌های رسانه‌ای بار‌ها روحانیون را مورد هدف قرار داده است.

کریمی تبار در ادامه گفت: یکی از شخصیت‌هایی که نقش راهبردی در پیروزی انقلاب اسلامی و دشمن به‌وسیله منافقین او را به شهادت رساند شهید صدوقی بود که به‌عنوان چهارمین شهید محراب شناخته می‌شود.

امام‌جمعه ایلام خاطرنشان کرد: شهید صدوقی در مبارزه با شاه یکی از محور‌های مبارزه محسوب می‌شد. او اعلامیه‌هایی در محکوم نمودن جنایات رژیم از جمله فاجعه سینما رکس آبادان صادر کرد. بعد از پیروزی انقلاب نیز در مورد مسائل مهم انقلاب همواره مورد مشورت پیشتازان روحانیت مبارز بود.

وی در ادامه گفت: شهید صدوقی در تاریخ ۳۱ مراد ۱۳۵۸ به‌عنوان امام‌جمعه یزد منصوب شده و هنگامی که حادثه تأسف‌بار زلزله کرمان به سال ۱۳۶۰ روی داد از طرف امام خمینی (ره) مسئول رسیدگی به زلزله‌زدگان آن استان شد و زحمات زیادی را در این راه متحمل گشت.

امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: آیت‌الله صدوقی به‌عنوان چهارمین شهید محراب نماینده امام خمینی (ره) در استان یزد که در آخرین نمازجمعه‌اش مصادف با دهم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ مطابق با یازدهم تیرماه ۱۳۶۱ بود که بعد از ادای نماز توسط یکی از اعضای گروهک منافقین به او نزدیک شد و با آغوش کشیدن و منفجرکردن نارنجک این عالم بزرگ را به شهید رساند که از یاران صدیق امام خمینی (ره) و همواره همراه مردم بود که در طول حیات مبارکشان همواره دغدغه مردم داشت.

ارسال نظرات