خبرهای داغ:
وجیهه سامانی، نویسنده کتاب «آن مرد با باران می‌آید» بیان کرد:این کتاب را با ناامیدی و فقط از روی حس تکلیف ووظیفه نوشتم وفکر می‌کردم که مخاطبان زیادی نداشته باشد چون نوجوانان بیشتر دنبال ژانر علمی و تخیلی هستند.
کد خبر: ۹۵۲۳۹۷۹
|
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان- خبرگزاری بسیج: وجیهه سامانی درباره اولین اثر خود، در گفت‌وگو با تلویزیون اینترنتی کتاب عنوان کرد: اولین اثری که نوشتم یک داستان مصور بود. کلاس اول بودم که سر زنگ نقاشی در دفتر خود نقاشی کشیدم و برایش یک داستان نوشتم. معلمم با دیدن این نقاشی جا خورد و اما بعد که خوشش آمد از من خواست به پای تخته بروم و داستان را برای بچه‌ها روایت کنم.

وی افزود: اولین کتابم در سال 1380 از انتشارات نیستان، توسط سیدمهدی شجاعی به چاپ رسید. آن زمان من یک نویسنده کم تجربه بودم که شجاعی به من اعتماد کرد و اجازه داد نوشته‌هایم چاپ شوند. انتشارات نیستان در طی یک فراخوان، در نظر داشت تا آثار نویسندگان معاصر را چاپ کند. نمی‌دانم چگونه جسارت پیدا کردم که داستان‌های کوتاهم را به همراه یک نامه برای شجاعی فرستادم. در نامه تقاضا کردم که نوشته‌هایم را هر چند که خوب نیستند بخواند و نظر خود را راجع به آن بیان کند. سه ماه بعد از انتشارات تماس گرفتند و برای قرارداد رفتم. کتاب «گزیده ادبیات معاصر» که هفت داستان کوتاه معاصر و اجتماعی از من بود، چاپ شد.

سامانی درباره رمان «آن مرد با باران می‌آید»، عنوان کرد: این کتاب یک رمان انقلابی است. در زمان نگارش کتاب، پسرم در سن نوجوانی بود. می‌دیدم که هیچ زمینه‌ای از انقلاب و دفاع مقدس ندارد، خواستم مانند پدران و مادرانمان انقلاب را روایت کنم و نگذارم که فراموش شود اما ذائقه نوجوانان امروز عوض شده و کمتر به سمت این نوع داستان‌ها می‌آیند. این کتاب را با ناامیدی و فقط از روی حس تکلیف و وظیفه نوشتم و فکر می‌کردم که مخاطبان زیادی نداشته باشد چون نوجوانان بیشتر دنبال ژانر علمی و تخیلی هستند. این اثر به چاپ چهلم رسید و در سه جشنواره برگزیده شد و با تقریظ رهبری و بازخوردهای فوق‌العاده‌ای روبه‌رو شد.
 
منبع: ایبنا
ارسال نظرات