خطیب نماز عید سعید قربان ایلام گفت: مسئولان تمرکز بیشتری روی مشکلات مردم داشته باشند و همچنین نیاز است روی رفتار مسئولان هم نظارت‌هایی صورت گیرد.
کد خبر: ۹۵۲۳۵۵۳
|
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶


به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس اله سراج خطیب نماز عید سعید قربان ایلام در خطبه‌های نماز عید قربان شهر ایلام، با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها، اظهار کرد: لازم است که مسئولان در راستای تثبیت قیمت‌ها تلاش کرده و از تغییر مکرر و لحظه‌ای قیمت کالا‌ها به‌عنوان یک مطالبه مهم مردم جلوگیری کنند.



وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با سران قوه قضاییه، یادآور شد: ایشان در این دیدار به ۲ نکته مهم و حساسی اشاره کردند که نکته اول اینکه از طرف هیچ فرد، جناح یا گروه خاصی برای مردم بار روانی ایجاد نشود و در نکته دوم هم ایشان از مسئولان خواستند گزارش آماری بیان نکنند و ملاک را به قضاوت مردم بر اساس خروجی و عملکرد آن دستگاه بگذارند.



خطیب نماز عید قربان ایلام تأکید کرد: همواره در سخنان رهبری نکات ریز و تیزبینانه‌ای وجود دارد که اگر مسئولان به تمام این نکات بدون قیدوشرط عمل می‌کردند کشور ایران الان به یک مدینه فاضله تبدیل شده بود و تمام یا بخش عمده‌ای از مشکلات این مملکت با عمل به توصیه‌های ایشان مرتفع می‌شد.



وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال تغییر لحظه‌ای کالا‌ها و اقلام موردنیاز، یک فشار روانی سنگین را بر مردم وارد می‌سازد و باید حاصل همه تلاش‌ها در سر سفره و زندگی روزمره مردم احساس شود.



حجت‌الاسلام‌والمسلمین سراج با انتقاد از وضعیت توزیع آب شرب شهر ایلام، گفت: به علت عدم توزیع متوازن و عادلانه برخی نقاط شهر در طول شبانه‌روز با مشکل دریافت آب مواجه است و در برخی مناطق وفور آب را شاهد هستیم.



وی تأکید کرد: مسئولان باید آگاه باشند که هرگونه کم‌کاری یا اهمال و سهل‌انگاری از سوی آن‌ها موجب نارضایتی و سرخوردگی مردم و این اشتباهات مسئولان به‌زعم مردم به‌پای نظام نوشته می‌شود.



خطیب نماز عید سعید قربان ایلام در خصوص فلسفه قربانی‌کردن هم توضیح داد: فلسفه عید قربان از آغاز خلقت بشر بر روی کره زمین بوده و در سوره مبارکه مائده خداوند از فرزندان آدم (ع) خواست برایش قربانی کنند و حضرت ابراهیم (ع) نیز فرزندش را در راه خداوند قربانی کرد.



حجت‌الاسلام‌والمسلمین سراج اظهار کرد: در آیین یهود نیز دو نوع قربانی‌کردن دموی و غیر دموی دارند و در دین مسیحیت باور دارند که حضرت مسیح (ع) خود را قربانی کرد تا مردمش در رفتار و کردار آزاد باشند و، اما در دین مبین اسلام نیت و هدف شخص از قربانی‌کردن مهم‌تر از ذبح دام است و پروردگار نیت فرد قربانی‌کننده را در نظر می‌گیرد.

ارسال نظرات