خبرهای داغ:

رییس شورای تامین‌کنندگان دام کشور خبر داد؛ عرضه بیش از ۳۰۰هزار راس دام سبک در کشور برای عید قربان

پوریان گفت: بیش از ۳۰۰هزار راس دام سبک در روز‌های اخیر در بازار‌ها و میادین دام سراسر کشور برای ادای نذر در عید سعید قربان عرضه شد.
کد خبر: ۹۵۲۳۵۵۲
|
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴

رییس شورای تامین‌کنندگان دام کشور خبر داد؛عرضه بیش از ۳۰۰هزار راس دام سبک در کشور برای عید قربان

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ؛ منصور پوریان گفت: عرضه دام در میادین و بازار دام به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد تا هیچ گونه کمبودی احساس نشد، امسال عرضه دام سبک برای عید قربان در مقایسه با سال گذشته بسیار گسترده‌تر بود، ولی از خرید دام سنیگین استقبالی نشد.

 

او می‌گوید: قیمت هر راس دام سبک (گوسفند و بز) بین ۳۵ تا ۷۵ میلیون ریال است و در برخی مناطق کشور از جمله کلانشهر اهواز هرکیلوگرم دام زنده سبک کمتر از ۱۵ میلیون ریال است.

 

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: تقاضای دام زنده امسال (عید قربان) در مقایسه با سال گذشته بسیار کمتر بود که دلیل اصلی آن گرانی بود.

 

پوریان می‌گوید: بیشتر تقاضای خرید، برای دام‌های با وزن پایین بود، ولی برای دام سبک سنگین وزن مشتری چندانی نبود و این مساله پرواربند‌ها و دامداران سنتی را با مشکلاتی رو به رو کرده است.

 

او علت اصلی گرانی دام زنده را افزایش قیمت نهاده‌های دامی بیان کرد و گفت: افزایش قیمت گوشت قرمز تازه، روی میزان مصرف مردم تاثیر زیادی گذاشته است.

 

هم اکنون شرایط به گونه‌ای است که عرضه دام (سبک و سنگین) از تقاضا پیشی گرفته است.

 

به گفته او میزان زایش‌ها (دام) را با توجه شرایط به آب و هوایی و بهبود شرایط مراتع مناسب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار