ورق تقویم به هفتم تیرماه رسیده است، روزی که می‌توان از آن به روز «عاشورای انقلاب اسلامی» یادکرد.
کد خبر: ۹۵۲۳۱۰۹
|
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ عارفه ج رشنو*؛ ورق تقویم به هفتم تیرماه رسیده است، روزی که می‌توان از آن به روز «عاشورای انقلاب اسلامی» یادکرد؛ روزی که دشمنان می‌خواستند عدل و داد نظام مقدس جمهوری اسلامی را در جایی از تاریخ به همراه مردان دادگر انقلاب دفن کنند. روزی که دشمنان می‌خواستند فاتحه نظام را با ترور برترین و مخلص‌ترین نیروهایش بخوانند؛ اما زهی خیال باطل!

آن‌ها نمی‌دانستند که ریختن خون مردانی مؤمن، مخلص و عادل فقط پایه‌های حکومت اسلامی را محکم می‌کند و ریشه‌های نهال نوپای انقلاب اسلامی با خون این شهدای عزیز آبیاری و به درختی تنومند تبدیل می‌شود.

آنان از به شهادت رساندن مردی خوشحال بودند که شهادت را آرمان انقلاب می‌دانست و در کلامی فرمود: «وای بر آن انقلاب و انقلابی که در بامداد پیروزی بخواهد به محیط آرام و آسایش دهنده انقلاب پیروز شده، دل ببندد و با شهادت و مبارزه و پیکار خداحافظی کند...»

آری خوش خیال بودند که گمان می‌کردند با ترور بهشتی و یارانش، عدل انقلاب به خاک سپرده می‌شود!

قیاس مع الفارق می‌کنم، اما مگر با شهادت مولایم علی (ع) عدل در عراق عرب به همراه ابوتراب به خاک سپرده شد؟

آن‌ها بهشتی و یارانش را راهی بهشت کردند، اما انقلاب را بیش از پیش در تکاپوی مسیر عدل و داد انداختند.

دکتر بهشتی که خود از متفکرین و نظریه پردازان انقلاب اسلامی است، عدالت خواهی را خصلت فطری انسان‌ها می‌دانست و تنها راه پاسخ به این نیاز فطری بشر برای نیل به کمال و کرامت انسانی را ایجاد جامعه عادلانه اسلامی می‌دانست؛ ایشان معتقد بود که اگر در جامعه اسلامی کوششی برای اقامه عدل نباشد کسی به سراغ ما نمی‌آید و بلکه برعکس جوان ما هم به جایی می‌رود که برای اقامه عدل گام برداشته‌اند، چه خدا و اسلام باشد چه نباشد!

همچنین دکتر بهشتی معتقد بود انسان‌های تلاشگر در راه حق و عدل همواره صاحبان اصلی این زمین‌اند. واقعیت این جهان و حرکت عمومی جهان هستی و پوچ نبودن آفرینش زمین و آسمان ایجاب می‌کند زندگی انسان به سوی حق و عدل جهت داشته باشد.

اینک بعد ازگذشت ۴۲ سال از سالروز عاشورای انقلاب اسلامی و شهادت شهیدبهشتی و ۷۲تن از یاران ایشان، انقلاب هرلحظه خود را مدیون خون پاک این شهدا دانسته و در تلاش است مسیر عدل و داد آنان را با تربیت دادگرانی مخلص و مؤمن با سرعت بپیماید
باشد که همه عدل جویان و عدالت خواهان، بهشتی‌های دوران شوند و انقلاب را در این مسیر یاری نمایند.

عارفه ج رشنو_ فعال دانشجویی

ارسال نظرات