رئیس اداره دامپزشکی رودان خبرداد:

نظارت تیم‌‌های دامپزشکی رودان بر تأمین و کشتار دام در عید قربان

رئیس اداره دامپزشکی رودان گفت: 3گروه ثابت و سیار نظارت بر ذبح شرعی احشام در ایام عید سیعد قربان در این شهرستان ساماندهی شده اند.
کد خبر: ۹۵۲۳۰۲۷
|
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

حمید رضا محبی، رئیس اداره دامپزشکی رودان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان در آستانه فرارسیدن عید قربان ضمن تبریک این روز اظهار کرد: دستیابی به امنیت غذایی با کاهش عوامل خطر ساز ناشی از بیماری های واگیر دامی و مشترک بین انسان و دام و حضور موثر در نظام سلامت با کنترل بیماری‌های قابل انتقال به انسان از ماموریت‌های اصلی دامپزشکی است.
وی افزود: قرارگرفتن عید قربان در فصل گرما و زمانی که بیشتر ین احتمال برای شیوع و انتشار بیمارهای ازجمله تب کریمه کنگو وجود دارد لذا نیازمند دقت بیشتر ی در رعایت نکات و موارد بهداشتی برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری است دامپزشکی شهرستان رودان با تشکیل سه اکیپ ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی متشکل از ۳ دامپزشک، ۴ بازرس گوشت و یک ناظر شرعی آماده ارایه خدمات شرعی و بهداشتی با همکاری شهرداری رودان در محل کشتارگاه دام شهرستان کاملا به‌صورت رایگان به شهروندان است.
محبی عنوان کرد: همچنین یک اکیپ سیار در روز عید قربان در محل زیارت سید سلطان محمد مستقر خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: در ایام عید قربان خدمات‌رسانی در حوزه دامپزشکی به شهروندان رایگان است شهروندان می توانند در صورت مشاهده مشکل از طریق شماره تلفن ۰۷۶۴۲۸۸۲۵۶۵ با دامپزشکی شهرستان در ارتباط باشند.

ارسال نظرات