زنجان-مدیر کل صمت استان زنجان گفت: متاسفانه در استان در موضوع صادرات تاجر موفق و قوی نداریم و باید به دنبال تاجر سازی برویم و هدف اصلی در حوزه تجارت تاجر سازی، بالا بردن تنوع سبد صادراتی، تشویق صادرات محصولات کشاورزی از خود استان است.
کد خبر: ۹۵۲۲۸۶۲
|
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳

 

 

هدف اصلی ما در حوزه تجارت تاجر سازی قوی و موفق استبه گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ مجید گلشنی ۵ تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ۱۲۳۸ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۴۴۷ فقره معدن ثبت شده در استان وجود دارد که ۳۷۴ مورد در حال حاضر پروانه بهره‌داری دارند و بقیه معادن سلب صلاحیت شده و بهره‌برداری ندارند گفت: استخراج اسمی پروانه‌های معادن حدود ۱۴ میلیون تن بوده با میزان سرمایه‌گذاری ۴۵۲ میلیارد تومان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به وجود ۹۴ مورد اتحادیه در استان گفت: برای ۴۲ هزارو ۸۰۰ مورد اصناف پروانه کسب صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرش ۴۵۰۰ نفر بیمه شده در استان وجود دارد گفت: از روی بازدید‌های نظارتی و بیمه روستایی و تامین اجتماعی، ۳۰ هزار نفر به صورت دائم و ۶۰ هزار نفر به صورت دائم و فصلی به فرش بافی اشتغال دارند و میزان تولید فرش دستبافت در استان را ۱۵۰ هزار متر مربع است.  

گلشنی با اشاره به هدف‌گذاری صادرات ۴۹۱ میلیون دلاری در سال گذشته گفت: در واقع ۵۷۰ میلیون دلار تحقق پیدا کرده است و ما ۶۵۰ میلیون دلار را هدف گذاری کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در حوزه صنعت و معدن هدفگذاری ۱۰.۹ درصدی پایه ریزی کرده‌ایم تا استان بتواند به رشد ۸.۵ درصد برسد و برای اینکه به این رقم برسیم باید ابتدا به هدف‌گذاری ۱۰.۹ دست یابیم.

مدیر کل صمت استان زنجان گفت: باید در بخش صنعت ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و در بخش معدن ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان داشته باشیم تا به رشد مورد نظر برسیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه در استان در موضوع صادرات تاجر موفق و قوی نداریم و باید به دنبال تاجر سازی برویم و هدف اصلی در حوزه تجارت تاجر سازی، بالا بردن تنوع سبد صادراتی، تشویق صادرات محصولات کشاورزی از خود استان است.

گلشنی گفت: برای ایجاد عدالت اقتصادی و توازن عدالت سرمایه گذاری راهکار‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شده است که راهکار کوتاه مدت شامل گره گشایی از واحد‌ها بوده و در میان مدت احیای واحد‌های راکد، برگزاری مزایده و تکمیل واحد‌های در حال توسعه مدنظر است و راهکار بلندمدت جذب سرمایه گذاری می‌باشد.

وی به پسماند روی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این پسماند از ۲۵ سال پیش در مساحتی ۳۳ هکتاری انباشت شده که در پایان سال ۹۹ با حکم دستگاه قضا انتقال پسماند به آن محل متوقف و تمامی پسماند حاصل از فعالت واحد‌های فرآوری خاک روی به لندفیل تخصصی سردهات منتقل شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بیان کرد: میزان ظرفیت انبار پسماند روی ۹ میلیون و ۹۸۵ هزارو ۵۷۷ تن است و۱۰۰ درصد منابع حاصل از فروش پسماند شهرک تخصصی روی زنجان به استان اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه ۱۹ تیرماه جاری زمان بازگشایی پاکات مزایده است، اظهار کرد: مطابق برنامه زمان بندی، ۲۶ تیرماه نتیجه و برنده مزایده اعلام می‌شود

ارسال نظرات