سردار نظری گفت:امروز از اقتدار بالایی برخوردار هستیم و دیپلماسی قوی در منطقه و دنیا داریم که ناشی از مجاهدت، همدلی، همکاری و مرهون خون شهدای عزیز به‌ویژه شهدای مدافع حرم و حاج قاسم سلیمانی است.
کد خبر: ۹۵۲۲۶۳۹
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری از کرمان،  فرمانده سپاه ثارالله و هیئت اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان در دیدار با شورای قضایی استان به‌مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی علاوه بر ترویج مکتب سلیمانی همچنین با توجه به شیوع کرونا مسائل مربوط به تنظیم بازار، قاچاق دارو، ماسک و مواد ضدعفونی و حتی تغذیه و معیشت مردم را هم در نظر گرفتیم، زیرا تخلفات زیادی می‌شد.

این مقام مسئول افزپد بیان داشت: مجموعه قضایی استان کرمان اجازه نداد دشمن در زمینه مشکلات بهداشتی و ایجاد جو روانی در بین مردم سوءاستفاده کند و گشت‌های بازرسی برای رعایت مسائل بهداشتی و نظارت بر مراکز خدمت‌رسان در حوزه معیشت و تغذیه مردم انجام شد تا از سوءاستفاده‌ها جلوگیری شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان راه‌اندازی شد که قرارگاه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ازجمله این قرارگاه‌ها بود و این قرارگاه در زمینه شناسایی طرفین دعوا، ایجاد صلح و سازش و دریافت تخفیف‌ها برای مددجویان تلاش زیادی انجام داده است.

سردار نظری همچنین از ارائه مشاروه رایگان به مردم در طرح‌های «هر مسجد، یک حقوقدان» و «هر پایگاه، یک حقوقدان» خبر داد وتصریح کرد: بازخورد فعالیت‌های انجام شده را در جلوگیری از سونامی پرونده‌های قضایی دیدیم.

وی با اشاره به این موضوع که عدم آگاهی منجر به بعضی جرایم می‌شود، اظهار داشت: کلید طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در کرمان زده شد و بعد به سراسر کشور گسترش یافت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: امروز از اقتدار بالایی برخوردار هستیم و دیپلماسی قوی در منطقه و دنیا داریم که ناشی از مجاهدت، همدلی، همکاری و مرهون خون شهدای عزیز به‌ویژه شهدای مدافع حرم و حاج قاسم سلیمانی است.

نظری ابراز کرد: توسعه عدل و عدالت و رضایتمندی مردم در زمینه رسیدگی به پرونده‌ها و مطالبات یکی از مسائلی‌ست که منجر به امیدآفرینی همراه با این دیپلماسی می‌شود.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی استان کرمان با وجود رئیس کل دادگستری و دادستان کرمان و همدلی و درک متقابل از مردم جزو برترین‌های کشور است و رئیس قوه قضاییه نیز در سفر به کرمان به این موضوع اشاره کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: در حوزه عفاف و حجاب همکاری خوبی بین دادگستری، دادسرا، ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر و معاونت اجتماعی سپاه ثاراالله استان کرمان برقرار است که نشان‌دهنده همدلی و همکاری خوب بین این مجموعه‌هاست.

نظری تصریح کرد: دشمن بر روی مسائل معیشتی و اقتصادی عملیات روانی را به خوبی انجام می‌دهد و حتی ممکن است، افراد خوشبین به نظام هم دچار شبهه شوند، اما عملکرد خوب دستگاه قضایی و سایر نهادهای خدمت‌رسان می‌تواند این حربه دشمن را خنثی کند.

وی اضافه کرد: دشمن با جنگ روایت‌ها به‌دنبال این است تا همدلی و روابط بین مردم و مسؤولان را بزند و بذر ناامیدی را بین جوانان بپاشد و بر روی اذهان، افکار و ادراکات مردم کار می‌کند و باید با عمل و مجاهدت خود از این امر جلوگیری کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت دارد و نسبت به ترک فعل بعضی از مسؤولان تذکر می‌دهند و این امر موجب شده است، انحراف از اهداف نداشته باشیم، زیرا یکی از معضلات امروز کشور ما همین است که مدیرانی که مسؤولیت گرفته‌اند در راستای اهداف و روش‌های تبیین‌شده حرکت نمی‌کنند و وارد پروسه ناامیدی مردم می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار