خبرهای داغ:
حفظ استقلال فرهنگی چه مؤلفه‌هایی دارد؟

پایگاه‌های بسیج فرصت و ظرفیت مهم برای حذف شکاف‌های فرهنگی

کد خبر: ۹۵۲۲۵۲۳
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

حفظ استقلال فرهنگی چه مؤلفه‌هایی دارد؟

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور احیای چرخه صنایع فرهنگی را از ضرورت‌ها دانست و با تأکید بر اینکه فرهنگ کار و تولید از دیگر عرصه‌های مهم است گفت: خیلی از این محورها در بسیج در حال پیگیری است. 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نشست تخصصی مدیران و ارکان فرهنگی هنری سپاه‌های استانی و اقشار بسیج، اظهار کرد: بسیج از اعضای فعال قرارگاه فرهنگ عمومی کشور است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مصرف کالای فرهنگی بومی را یکی از مجاری حفظ استقلال فرهنگی برشمرد و با بیان اینکه فرهنگ بومی کشور در معرض خطر امواج فیلم‌های غربی قرار دارد، افزود: در عرضه صنایع فرهنگی با روش سرمایه‌گذاری برنامه‌های تحولی در دست اقدام داریم. 

 

وی احیای چرخه صنایع فرهنگی را از ضرورت‌ها دانست و با تأکید براینکه فرهنگ کار و تولید از دیگر عرصه ها در ایجاد تحول در چرخه صنایع فرهنگی است، تصریح کرد: خیلی از این محورها در بسیج در حال پیگیری است. 

 

پایگاه‌های بسیج فرصت و ظرفیت مهم برای حذف شکاف‌های فرهنگی

 

امامی با اشاره به بسیج به عنوان بازوی توانمند شورای فرهنگ عمومی کشور، پایگاه‌های بسیج را فرصت و ظرفیت مهم برای حذف شکاف فرهنگی بین فرهنگ رسمی و فرهنگ عمومی با فرهنگ نخبگانی و بالعکس دانست و اضافه کرد: باید این ظرفیت را مورد توجه قرار داد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور حوزه را به عنوان پایگاه مهم علوم دینی و فقاهت دانست و بر نقش آن بر حل مشکلات خانواده تأکید کرد و گفت: شایسته است این نقش پررنگ‌تر مورد توجه قرار بکیرد.

 

امامی، هالوین و ولنتاین را عناصر جامعه بی‌نشاطی غرب برشمرد و رویداد نخستین کویر را یکی از برنامه‌ها در ایجاد نشاط در جامعه دانست و تصریح کرد: برخی امور را در جهت تقویت شورای فرهنگی عمومی در راستای تحقق راهبردها انجام دادیم. 

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور موضوع کویر را یک معما برشمرد و اظهار داشت: کمپ‌های کویرگردی را داریم که چه جاذبه‌هایی به ویژه در راستای ایجاد نشاط در جامعه دارد. 

 

اردوهای بچه بسیجی‌ها در کوه‌ها از نشانه‌های نشاط جامعه 

امامی اردوهای بچه بسیجی‌ها در کوه‌ها را یکی از نشانه‌های نشاط جامعه دانست و گفت: کوه نوردی ورزشی است که مورد توحه ویژه رهبر انقلاب قرار دارد. 

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تأکید بر اینکه باید برای بیان جاذبه‌های گردشگری استان‌ها روزی را به یک استان در تقویم اختصاص دهیم، تصریح کرد: رونمایی از تقویم اصناف یکی از این موارد اجرایی است. 

 

امامی با اشاره به ضرورت ورود مرکز آفرینش بسیج در مسیر تولید آثاری با محتوایی پایداری، اضافه کرد: باید در مسیر تولید محتوای پایدار با تکیه بر "روایت" گام برداریم و در خلق کاراکترهای بومی نقش آفرینی کنیم.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: استان‌ها در اجرای برنامه‌های جمعی به ویژه در برگزاری مناسبت‌های فرهنگی و مناسبتی باید تعامل ویژه داشته باشند. 

 

امامی با اشاره به برگزاری جشن ملی خانواده، اظهار داشت: ابر رویدادهای مهم مانند مادر، سفره خانواده در بیان ابعاد تقدس خانواده را در راستای اجرای این برنامه‌ها در دستور کار داریم. 

 

باید به زبان فرهنگ عامه در ترویج عفاف و حجاب تسلط پیدا کنیم

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در برخورد با بد حجابی به خوبی عمل کنیم باید به زبان فرهنگ عامه در ترویج عفاف و حجاب تسلط کامل پیدا کنیم.

 

وی با اشاره به اهمیت تدوین سند زیست بوم استان‌ها، از تصویب این سند در حدود ۱۲ استان خبر داد و گفت: این مسیر ادامه دارد.

 

امامی خاطر نشان کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در کنار شورای فرهنگ عمومی باید فعالیت کند

 

ت/۲۶۲۳

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار