خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

مصرف ۳۲ درصد انرژی برق استان همدان در بخش خانگی

همدان- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در استان همدان ۸۰ درصد مشترکین در بخش خانگی هستند که از نظر مصرف انرژی ۳۲ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۹۵۲۲۳۵۱
|
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی سهرابی‌بیدار امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته مدیریت مصرف و اعلام برنامه‌های گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: ماموریت ما در شرکت توزیع نیروی برق استان، توزیع برق مطمئن و پایدار است.

وی عنوان کرد: اهتمام وزارت نیرو در بخش صنعت برق، تداوم تامین برق در مراکز جمعیتی در شهر‌ها و روستا‌ها است تا به صورت کامل صورت پذیرد که خوشبختانه در سال گذشته و تاکنون این ماموریت به بهترین حالت انجام شد و همه شهرها و روستا‌های استان بدون مشکلی از نعمت برق بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه امسال از سوی وزارت نیرو ۱۴۰ برنامه در راستای تحقق تداوم برق پایدار در پیک بار تابستان تدوین شده و در حال پیگیری است، گفت: این برنامه‌ها از اول خرداد ماه سال جاری آغاز شده و در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت توزیع برق استان همدان در راستای انجام ماموریت توزیع برق مطمئن و پایدار برای مشترکین چهار محور اساسی را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: اولین تمرکز ما در این خصوص هوشمندسازی و مدیریت هوشمند شبکه توزیع برق است که اقدامات خوب و اساسی در این راستا انجام شده است.

سهرابی‌بیدار افزایش قابلیت اطمینان شبکه را به عنوان محور دوم کار نام برد و گفت: در این راستا کار به صورت جدی انجام می‌پذیرد و مقام‌سازی و تعویض سیم‌ها به کابل خودنگهدار به منظور جلوگیری از سرقت و افزایش پایداری در حال انجام است.

وی افزایش بهره‌وری و مشتری‌مداری و ارتباط مستمر و دوسویه با مردم را از دیگر برنامه‌ها در راستای تامین برق پایدار و مطمئن برشمرد و یادآور شد: در این راستا نیز  برنامه‌ها و اقدامات بسیاری انجام می‌پذیرد تا بتوانیم به بهترین شکل خدمت‌رسانی به مردم در راستای تامین برق انجام دهیم، ضمن اینکه سال گذشته توفیقات حاصل شده در مدیریت مصرف انرژی، بیانگر این امر بود که اقدامات صورت گرفته موثر و مثمرثمر بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در بخش دیگر سخنان خود با تشریح برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های انجام شده برای گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ عنوان کرد: با توجه به اینکه در تابستان وسایل سرمایشی وارد مدار شده و مصرف انرژی برق افزایش می‌یابد و از طرفی نیز مصرف انرژی در بخش کشاورزی در حداکثر خود قرار گرفته و با گرمای هوا ضریب قدرت انتقال بر روی خطوط کاهش یافته و  راندمان انتقال انرژی نیز پایین می‌آید، در این فصل بر مدیریت مصرف بیش از پیش تاکید می‌شود تا تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکین تداوم یابد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های پیش بینی شده برای گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ در بازه زمانی یکم خرداد ماه تا پایان شهریور ماه است، به تشریح این برنامه‌ها پرداخت و عنوان کرد: در این راستا طبق مصوبه وزارت نیرو و هیئت دولت بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی دستگاه‌های اجرایی نسبت به سال ۱۴۰۰ در ساعت اداری و کاهش ۶۰ درصدی برق در ساعات غیر اداری تاکید شده است.

سهرابی بیدار به تغییر ساعات کاری ادارات به عنوان یکی دیگر از برنامه‌ها در راستای گذر از پیک بار تابستان اشاره و تصریح کرد: این موضوع در تداوم تامین برق پایدار تاثیرگذار بود، به طوری که پیش‌بینی شده در بخش اداری در کل کشور یک هزار مگاوات صرفه جویی صورت پذیرد.

وی با اشاره به وجود ۳۱ میلیون مشترک برق در سطح کشور و ۶۵۰ هزار مشترک در استان همدان در بخش خانگی، بیان کرد: در استان ۸۰ درصد مشترکین ما در بخش خانگی هستند که از نظر مصرف انرژی ۳۲ درصد را به خود اختصاص داده‌اند بنابراین توجه ویژه به این بخش و اقدامات مدیریت مصرفی می‌تواند در عبور از پیک بار تابستان بسیار اثربخش باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تاکید بر اینکه توجه به الگوی مصرف بخش خانگی و مدیریت مصرف در این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به اجرای طرح‌های تشویقی به منظور مدیریت مصرف اشاره و عنوان کرد: بخش خانگی ما سال گذشته همکاری ارزشمندی با صنعت برق داشتند به طوری که در استان همدان ۹۱ درصد مشترکین ما زیر الگوی مصرف بودند و ۵۲ درصد آن‌ها مشمول پاداش مدیریت مصرف شدند و ۱۴ میلیارد تومان پاداش دریافت کردند.

وی اضافه کرد: امسال وزرات نیرو پاداش مدیریت مصرف را برای گستره بسیاری در نظر گرفته تا مدیریت مصرف بهتری اتفاق بیافتد به این صورت که همه مشترکین می‌توانند تا ۲۰ برابر تعرفه برق پاداش دریافت کنند که به این منظور مشترکین در پله‌های مختلف قرار گرفته‌اند و چنانچه در هر پله تا ۲.۵ برابر الگو، مصرف داشته باشد به ازای هر کیلووات ساعت از ۵۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان پاداش می‌گیرد.

سهرابی بیدار در تشریح دیگر برنامه‌های اجرایی برای مدیریت مصرف و گذر از پیک بار تابستان به مدیریت مصرف انرژی در بخش صنایع و عقد تفاهم نامه با واحد‌های تولیدی، اشاره و عنوان کرد: در بخش صنعت عمدتا امسال همه برنامه‌ها تشویق محور و برنامه‌ریزی شده است و بر اساس یکی از این طرح‌ها اگر صنایع و شهرک‌های صنعتی در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه مدیریت مصرف داشته و شیفت خود را از ساعت ۱۱ تا ۲۳ به روز‌های تعطیل جابجا کنند مشمول طرح پاداش می‌شوند.

وی به مدیریت مصرف انرژی در بخش کشاورزی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌ها برای گذر از پیک بار تابستان اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه قرارداد‌های ۹۰ درصد مشترکین ما در بخش کشاورزی زیر  ۲۰ ساعت است اگر در ساعت اوج بار ۵ ساعت الکتروموتور خود را خاموش کنند قبض برق مصرفی آنها رایگان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در خصوص صنایع وابسته به کشاورزی همکاری داوطلبانه صورت گرفته که در صورت رعایت مدیریت مصرف مشمول پاداش و تشویق خواهند شد.

وی با بیان اینکه سی ان جی‌ها برای بهره‌مندی از پاداش می‌توانند از ساعت ۱۲ تا ۱۷ به مدت دو ساعت با ما همکاری داشته باشند، گفت: در بخش تجاری نیز قدرت‌های بالای ۳۰ کیلووات در بازه زمانی از ساعت ۱۱ تا ۱۵ اگر ۳ ساعت مدیریت مصرف برق داشته باشند، مشمول پاداش می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار