خبرهای داغ:
امام جمعه سرپ لذهاب در خطبه های نمازجمعه:

شهید بهشتی نقش مهمی در شکل گیری دستگاه قضایی کشور دارد

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: شهید بهشتی از شهدای مظلوم کشور است که نقش مهمی در شکل گیری دستگاه قضایی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دارد.
کد خبر: ۹۵۲۲۳۱۱
|
۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرپل ذهاب، حجت الاسلام فاطمی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بااشاره به اعیاد و مناسبت‌های ماه ذی الحجه اظهارداشت: دهه اول ماه ذی الحجه بسیار پرفضیلت و در شمار ایام الله و ماه راز و نیاز با خداوند است که انسان باید آنرا مغتنم شمرده و از آن برای خودسازی و تقرب به خداوند استفاده کند.

وی افزود: روز عرفه، عید قربان و عید غدیر از مناسبت‌های مهم این ماه پرفضیلت است که لازم است انسان به درستی از این فرصت‌ها برای دعا برای راز و نیاز با خدا و برای خودسازی استفاده کند و قدر آنرا بداند.

امام جمعه سرپلذهاب با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه السلام اذعان داشت: عید غدیر در نزد خداوند فضیلت بالایی دارد چنانکه امام رضا علیه السلام در مورد آن می‌فرمایند خداوند در روز عید غدیر دوبرابر کیانی را که در ماه رمضان، در شب قدر و در عید فطر از دوزخ می‌رهاند در چنین روزی از آتش جهنم نجات می‌دهد.

خطیب جمعه شهرستان درادامه به سالروز شهادت شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی از شخصیتهای مظلوم انقلاب است که در زمان حیات خود مورد هجمه دشمنان انقلاب قرار گرفت و نقش بسیار مهمی در شکل گیری دستگاه قضایی کشور داشتند که یاد و خاطره این شهید والامقام و ۷۲ تن از یاران امام را گرامی می‌داریم.

وی افزود: هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی برای بیان اقدامات دستگاه قضایی کشور و همچنین فرصتی برای تجلیل و تقدیر از زحمات مجموعه قوه قضائیه در کشور است.

فاطمی نسب با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام اذعان کرد: مسئولین و مدیران حکومتی در پاسخگویی به مردم وظیفه‌ای بسیار مهم و آزمایشی سخت برای آنان است و کسی می‌تواند موفق باشد که در انجام وظایف و تعهدات خود در قبال مردم و جامعه کوتاهی نکند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام محمدباقر علیه السلام گفت: ائمه اطهار علیه السلام فضایل بسیاری دارند که احادیث مختلفی برای بیان این فضایل وجود دارد در مورد ولایت امام محمد باقر علیه السلام است که پیامبر (ص) فرمود: هرکس دوست دارد خداوند را در حالی ملاقات کند که چشمش روشن است ولایت امام باقر علیه السلام را داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار