امام‌جمعه موقت یزد با تاکید بر اینکه ذلالت از آن کسی است که به غیر خدا تکیه کند، گفت: سرنوشت منافقین درس عبرت بزرگی برای پادوهای آمریکا و آمریکا پرستان امروز است.
کد خبر: ۹۵۲۲۲۲۵
|
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۳

به گزارش خبرگزار یبسیج از یزد، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان اظهار کرد: دشمن در اوایل انقلاب تمام افراد مؤثر نظام انقلاب اسلامی را در برنامه ترور خود جای‌داده بود تا بلکه به گمان باطل بتواند با این حربه ارکان جمهوری اسلامی ایران را از هم بپاشد.

وی با اشاره به جنایت منافقین و سوءقصد نسبت به امام خامنه‌ای گفت: دشمنان با رقم زدن جنایت و ترور‌های مختلف درصدد وقوع فاجعه‌ای عظیم بودند؛ آن‌ها همه عالمان و خدمتگزاران نظام را هدف قرار داده بودند.

امام‌جمعه موقت یزد ادامه داد: بر همه مبرهن است که بروز و وقوع چنین جنایاتی ناشی از هماهنگی با استکبار جهانی بود. بر هر عقل تحلیل‌گر مسائل سیاسی واضح است که یک‌مشت بچه بی‌عقل توانایی چنین کاری را ندارند و حتماً باید از سوی نیرو‌های ضد اسلام حمایت شوند.

وی با بیان اینکه آن‌ها در این راه حتی جنایات مختلفی را علیه مردم عادی که اصلاً برنامه‌های سیاسی را درک نمی‌کرده نیز طی سال‌ها در برنامه داشتند، افزود: منطقی نبود که بروز این‌همه جنایت را بدون هیچ پشتوانه‌ی بزرگی قبول کنیم.

مدرسی با اشاره به روایاتی که در رابطه با مذمت حمایت از ظلم آمده است، اظهار کرد: در روایات داریم که کسی که بغی و ستم کند، خداوند ستمش را به خودش برمی‌گرداند؛ سرنوشت گروهی که این‌همه جنایت را در کشور مرتکب شد، نمودی بارز از این روایت بوده و درس عبرت است.

وی تصریح کرد: این گروهک جنایتکار بعد از به درک واصل شدن صدام کارش به دریوزگی در جای‌جای مختلف دنیا کشیده شد و این‌گونه خداوند متعال انتقام گرفت.

امام‌جمعه موقت یزد ادامه داد: در روایتی از پیامبر (ص) آمده است که کسی که ظالمی را کمک کند، خداوند همان ظالم را بر او مسلط می‌کند؛ آن‌ها به امریکا و اسرائیل و صهیونیست خوش‌خدمتی کردند؛ اما در حال حاضر در تنگنا قرارگرفته‌اند؛ همان نیرو‌هایی که حامی‌شان بودند، خداوند بر آن‌ها مسلطشان کرد و بر اردوگاه آن‌ها حمله شد و ابزارشان را گرفت؛ این سرنوشت منافقین و مثل منافقین است. کسی که به غیر خدا تکیه کند، خداوند او ذلیل می‌کند.

مدرسی گفت: صدام با حمله به ایران به امریکا خدمت کرد، اما به دست خود امریکا نابود شد؛ راه دور نمی‌رویم سرنوشت پهلوی در ایران هم در نهایت نابودی به دست کسانی بود که به آن‌ها خوش‌خدمتی کرده بود.

وی افزود: با حمله به مقر منافقین در آلبانی، تغییر شگرفی در تعداد کامنت‌های رسانه‌های اینستاگرامی‌شان ایجاد شد؛ بنا بر آمار تعداد کامنت‌ها کم شد. دیدیم که کامنت صفحه اینستاگرام ایران اینترنشنال در روز ۳۰ خرداد که روز حمله به مقر مجاهدین خلق بود، با کاهش ۴۳ درصدی نسبت به ۱۰ روز قبل مواجه شد و کامنت‌های بی‌بی‌سی فارسی نیز ۳۱ درصد کاهش داشت.

مدرسی با اشاره به اینکه آلبانی نشینان به‌طور سه شیفت علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کردند، گفت: این‌ها بلندگو‌های دشمنان بودند و برخی ساده‌لوحان حرف‌های آنان را باور می‌کنند؛ مگر حقیقت از این روشن‌تر می‌شود؟ این درس عبرت بزرگی برای پادو‌های آمریکا و آمریکا پرستان امروز است.

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه از عوامل دستگاه قضا خواست: به خدمات خود به‌طور جد افزوده و بر سلامت خدمت‌رسانی در دستگاه قضایی کشور عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

مدرسی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام باقر (ع) گفت: با توجه به اینکه هفتم ذی‌الحجه سالروز شهادت آن امام بزرگوار است، برگزاری برنامه‌های بزرگداشت درخور و شایسته در جای‌جای استان مورد انتظار است.

وی بر رعایت موازین شرعی در همه ابعاد در برنامه‌های ویژه دهه ولایت را یادآور شد و تأکید کرد: از عید قربان که دهه ولایت آغاز می‌شود، فرصت خوبی برای پرداختن به امامت و ولایت در ابعاد مختلف است.

ارسال نظرات