سومین روز اولین جشنواره ملی اقوام ایران زمین :

همایش فرهنگ هنر و ادب اقوام ایران زمین در شهر جونقان

همایش فرهنگ هنر و ادب اقوام ایران زمین ، نکوداشت شاعر و ادیب معاصر میرزا بیضاجونقانی با میزبانی مردم شهر جونقان در موزه مشروطیت این شهر برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۲۲۱۷۴
|
۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ مردم شهر جونقان در محل موزه مشروطه خواهی این شهرمیزبان سومین روز از اولین دوره جشنواره ملی اقوام ایران زمین بودند. در سومین روز جشنواره اقوام ایران زمین همایش فرهنگ هنر و ادب اقوام ایران زمین ، نکوداشت شاعر و ادیب معاصر میرزا بیضا جونقانی در موزه مشروطیت ( قلعه سردار اسعد بختیاری) شهر  جونقان برگزار گردید.

در این برنامه از تعدادی از مفاخر فرهنگی ، هنری و ادبی شهرستان، استان و اقوام ایران زمین تقدیر به عمل آمد. میهمانان این برنامه جشنواره اقوام ایران زمین را بستری مناسب برای معرفی فرهنگ های اقوام ایرانی دانسته و عنوان کردند که برگزاری اینچنین جشنواره هایی علاوه بر آشنایی اقوام با یکدیگر و فرهنگ های جذاب آنها باعث نزدیکی و اتحاد هرچه بیشتر اقوام برای ساختن ایرانی آباد ، آزاد و قدرتمند خواهد بود.

در ادامه دکتر شارلویی رئیس انجمن مفاخر ایران گفت:  اینگونه برنامه ها خاصه برای اقوام و قبائل و عشایر که مردمی با صفا و صمیمی و صادق هستند و  بیانی از هنر آنها و روح معنوی آنها است و یادی از حماسه و شجاعت آنها است می تواند در یک زندگی سالم و صفا بخش تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار