فرمانده نیروی هوافضای سپاه:

امروز ایران به تمام فن آوری‌های پیچیده در صنعت دفاعی دست پیدا کرد

ساری-فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز به تمام فن اوری‌های پیچیده در حوزه صنعت دفاعی دست پیدا کرده ایم پس می‌توان در سایر عرصه‌ها مانند صنعت و کشاورزی که بسیار ساده‌تر است مشکلات را حل کنیم.
کد خبر: ۹۵۲۱۹۰۶
|
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

دستیابی ایران به تمام فن آوری‌های پیچیده در صنعت دفاعی /

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار حاجی زاده در آئین گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در دانشگاه مازندران با یادآوری خاطرات دوران طلائی دفاع مقدس گفت: به عنوان عضو کوچکی از لشگر پرافتخار ۲۵ کربلا این استان دوره کوتاهی را در کنار رزمندگان دلیر خطه شمال مازندران وگیلان حضور داشتم و عمق شناخت بنده نسبت به جوانان و رزمندگان این خطه به دوران دفاع مقدس برمی گردد.

سردار حاجی با اشاره به دلاورمردی‌های لشکر ۲۵ کربلا در هشت سال جنگ تحمیلی افزود:  در یکی از عملیات‌ها در زیر اتش سنگین دشمن و شرایط سخت جنگ، زمانی که تعدادی از رزمندگان لشگر امام حسین (علیه اسلام) دچار سیل شده بودند دلاوران پرافتخار لشگر ۲۵ کربلا بعد از پیاده روی طولانی، در مقابل و سنگر‌های مستحکم دشمن زیر رگبار گلوله‌ها و آتش سنگین دشمن سنگر‌های صدامیان را یکی پس از دیگری فتح می‌کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: مردم خطه مازندران فرزندانی را پرورش دادند که در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) امتحان خوبی را پس دادند.

شهید چمران الگو و اسوه اساتید و دانشجویان

سردار حاجی زاده در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی‌های بارز شهید دکتر چمران پرداخت و گفت:   شهید دکتر مصطفی چمران در نوع خود بی نظیر بود و در دوره خود نمونه و در حال حاضر برای نخبگان اساتید دانشجویان به عنوان اسوه و الگو می‌باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه شهید چمران در ایران و امریکا در دانشگاه‌های ممتاز تحصیل کرد و دو دکترای همزمان را کسب نمود، خاطرنشان کرد: شهید چمران  فرصت‌های زیادی برای زندگی اسان و مرفه برایش فراهم بود، ولی آن زندگی مرفه را رها کرد و با حضور در کشور ایران و زندگی در شرایط جنگ خوزستان را ترجیح داد.

سردار حاجی زاده با تصریح بر اینکه شهید چمران با انکه در کشور مسئولیت داشت، تهران را ترک و عازم جبهه شدف اضافه کرد: هدف اصلی شهید چمران رسیدن به جبهه، مبارزه و جهاد و شهادت بود که به آنهم رسید.

شهید چمران هیچگاه به نفع دشمن کار نکرد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه زندگی و شهادت چمران برای ملت ایران، جوانان و دانشجویان درس بزرگی است، افزود: شهید چمران با آن همه ویژگی‌های ممتار، با دشمن شناسی هیچگاه برای دشمن و به نفع دشمن حتی در امریکا کار نکرد.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه باید مراقب باشیم هدف را گم نکنیم و مانند چمران زندگی و مرگمان با افتخار باشد، اظهار کرد: از دید بنده امتیاز برجسته شهید چمران علاوه بر ایمان و اخلاص، دشمن شناسی و شناخت جبهه حق و باطل بود.

به گفته سردار حاجی زاده باید قدرتمندانه و سریع حرکت کرد و دشمن را دشمن دانست. او در همین رابطه توصیه کرد: برای دشمن شناسی که یک امر اکتسابی می‌باشد نیاز نیست به دوران قبل از انقلاب و خیانت‌های امریکا مانند کودتای ۲۸ مرداد مراجعه شود بلکه در این چهار دهه بعد از انقلاب اگر تاریخ انقلاب مطالعه شود دشمنی امریکا و انگلیس واضح می‌باشد.

دستیابی ایران به تمام فن آوری‌های پیچیده در صنعت دفاعی /

فرمانده نیروی هوافضای سپاه حمایت‌های آمریکا و غربی‌ها را در دوران دفاع مقدس باعث طولانی شدن جنگ و شهادت تعداد زیادی از جوانان کشور دانست و تصریح کرد: اگر آمریکا و غربی‌ها از صدام حمایت نمی‌کردند جنگ دو یا سه سال بیشتر طول نمی‌کشید و بیست سی هزار نفر بیشتر از جوانان ما به شهادت نمی‌رسیدند.

سردار حاجی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که  امروز جوانان و دانشجویان نخبه این کشور که با پول این ملت درس می‌خوانند و به مدارج عالی می‌رسند، بعضی از آن‌ها که به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند، مدیون این اب و خاک و ملت می‌باشند، اضافه کرد:  بایستی برای خدمت به این کشور و میهن بمانند و اگر که به خارج مهاجرت می‌کنند حداقل در حوزه پروژه‌های صنعت نظامی که بر علیه ملت ایران و مردم مظلوم جهان استفاده می‌شود شرکت نکنند به عنوان مثال تعدادی از متخصصین پروژه ماهواره استارلینک ایرانی هستند این جوانان نخبه بایستی قدر این استعداد خدادادی و مردم ایران را بدانند و شکر این نعمت خدمت به این مردم و میهن می‌باشد.

روحیه انقلابی و جهادی، علاج رفع موانع 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات کشور باید با روحیه جهادی و انقلابی و ایستادگی و تلاش خستگی ناپذیر مانند شهید شهید حسن تهرانی مقدم اقدام کرد، گفت: بنده بیش از سی سال با این شهید زندگی کردم ایشان با کمبود امکانات و موانع و مشکلات توانست موفقیت‌های بزرگی را بدست اورد.

سردار حاجی زاده در همین رابطه ادامه داد: شهید تهرانی مقدم ایستاد و مشکلات را برطرف کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم بیان کرد: در حال حاضر در این دولت ریل گذاری خوبی شده است و شاهد هستیم که همزمان چند برنامه در حوزه روابط خارجی از جمله روابط با عربستان و مباحث مرتبط با آژانس هسته‌ای و حوزه‌های دیگر در دست اقدام بود، ولی رئیس جمهور محترم آیت الله رئیسی شخصاً برای رونمایی از موشک مانورپذیر هایپرسونیک موشک فتاح حضور پیدا کرد، ولی در گذشته اینطور نبود و در آزمایش‌های موشکی و رزمایش باید تحمل اعتراضات آقایان را می‌کردیم. خارجی‌ها زمانیکه اعتراض از داخل را می‌دیدند آن‌ها هم به آزمایش‌های ما اعتراض می‌کردند، ولی امروز چنین مواردی مشاهده نمی‌کنیم.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه  باید برای رفع این مشکلات وافزایش سرعت پیشرفت بویژه مراکز دانشگاهی و دانشجویان همه باهم کمک کنیم تاکید کرد: امروز مشکل، دشمن شناسی می‌باشد به عنوان مثال صدا و سیما برنامه مناظره را پخش می‌کند استاد دانشگاه که خود را صاحب نظر واندیشمند می‌داند بدلیل نداشتن دشمن شناسی و عدم شناخت جبهه حق و باطل از امریکا و غرب حمایت می‌کند.

 با عملکرد دولت قبل هشت سال کشور به عقب افتاد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان این مطلب که با عملکرد دولت قبل هشت سال کشور به عقب افتاد، اظهار کرد: در دولت قبل از یک سو فشار حداکثری و تحریم امریکا وغرب و در داخل هم دولت تمام مسائل کشور را موکول به برجام و نگاه به کمک غرب و گرفتن وام گره زد حتی شرکت‌های خصوصی معطل برجام و نگاه به غرب بودند، اما در حال حاضر تلاش‌های سیاسی در حال انجام است، ولی کار‌ها معطل نیست.

سردار حاجی زاده با تاکید بر وجوداستعداد‌های فراوان و نخبه در داخل کشور، خاطرنشان کرد: میتوان با تکیه بر ظرفیت داخلی مشکلات را حل کنیم چرا که در بخش سخت صنعت دفاعی توانسته ایم با تکیه بر توان داخلی و باور جوانان نخبه انقلابی این مرز و بوم با وجود تحریم و فشار‌ها به پیشرفت‌های خوبی برسیم.

دستیابی ایران به تمام فن آوری‌های پیچیده در حوزه صنعت دفاعی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خطاب به اساتید دانشگاه گفت:  امروز به تمام فن اوری‌های پیچیده در حوزه صنعت دفاعی دست پیدا کرده ایم پس می‌توان در سایر عرصه‌ها مانند صنعت و کشاورزی که بسیار ساده‌تر است مشکلات را حل کنیم.

سردار حاجی زاده با توصیه به جامعه دانشگاهی متذکر شد:تصور نکنید این مشکلات در نیرو‌های مسلح نیست. به طور مثال در شروع حرکت برای رسیدن به تجهیزات پیشرفته در سال ۸۸ اولین قرارداد‌های ما کاملاً متوقف شد چرا که مسئول حقوقی نیرو برابر قوانین و مقررات مربوط به مجلس شورای ملی کار ساخت و ساز تسلیحات را وظیفه وزارت جنگ می‌دانست که  ایستادگی کردیم و متوقف نشدیم بالاخره موانع برطرف شد.  

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه با تاکید بر اینکه باید وارد میدان شد و موانع و مشکلات را کنار زد و پای کار آمد، یادآور شد: در این استان که از نعمت‌های خدادادی مانند زمین کشاورزی و منابع ابی برخوردار است می‌توان در زمینه کشاورزی حتی برتر باشد هدف گذاری خود را به مرتبه هلند برسانید.

سردار حاجی زاده با اشاره به سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم در اواخر می‌گفت اگر از سپاه بروم در استان کرمان حتی با وجود مشکلات آب و کمبود زمین حاصلخیز مشغول فعالیت می‌شوم و از دولت مرکزی چیزی نمی‌خواهم و حتی به دولت مرکزی نیز کمک می‌کنم چرا که او معتقد به فعال کردن استعداد‌ها بود.

 الگوگیری از دفاع مقدس راه برون رفت از مشکلات 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروزه  یکی از معظلات کشور در سازمان‌ها و ارگان‌ها بخش‌های نظارتی می‌باشند، افزود: باید بازرسی، نظارت، کنترل و جلوگیری از فساد توسط سیستم نظارتی فعال باشد، ولی سیستم نظارتی نبایستی جلوی فعالیتی را بگیرد بلکه باید راهکار ارائه دهد و نه بروکراسی اداری ایجاد کنند و می‌توان در این زمینه از دوران دفاع مقدس الگوبرداری کرد.

دستیابی ایران به تمام فن آوری‌های پیچیده در صنعت دفاعی /
به گفته سردار حاجی زاده برای رفع مشکلات در سطح کشور نیز باید دشمن شناس بود  و به دشمن اعتماد نکرد. او درهمین رابطه توضیح داد: بایدبه درون نگاه کرد و مجموعه‌های نظارتی با ارائه راهکار به کمک  بیایند تا بتوان مشکلات را حل  کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تصریح بر اینکه اگر در داخل مردم و دولت با وحدت و یکپارچگی با مسائل روبرو شوند مشکل خاصی پیش نمی‌آید، یادآور شد: در سرنگونی گلوبال هاگ آمریکا دیدیم، ترامپ که نسبت به سایر روسای جمهور امریکا پررو‌تر بود نه تنها اعتراض نکرد بلکه بخاطر هدف قرار ندادن هواپیمای ان‌ها با ۲۰ سرنشین تشکر هم کرد. باید دانست که این فاصله از پیشرفت و اقتدار در حوزه توانمندی‌های دفاعی، ولایت مداری و وحدت و یکپارچگی در مقابل دشمن بدست آمد.

سردار حاجی زاده در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه باید با بسیج و یکپارچگی و شناخت فرصت‌ها بویژه در بخش کشاورزی مشکلات مرتفع و پیشرفت حاصل شود، تصریح کرد: با تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب، دشمن شناسی و شناخت جبهه حق و باطل و تکیه بر توان داخلی و باور توانمندی‌های جوانان این مرز و بوم و وحدت و یکپارچگی ان شاءلله قله‌های پیشرفت و اقتدار را برای ایران اسلامی رقم می‌زنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار