خبرهای داغ:

فلسفه گروه‌های جهادی، خدمت به مردم است

سردار فدوی: یکی از مهم‌ترین خدمات گروه‌های جهادی، جهاد آبرسانی به روستایی‌ها است
کد خبر: ۹۵۲۱۸۸۳
|
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

سردار فدوی

سردار علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در دوره توانمندسازی قرارگاه جهادی که در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) درحال برگزاری است، ضمن تبریک ماه ذی‌الحجه گفت: همانطور که زمانی که از انسان در دوره‌ای امتحان گرفته می‌شود، دنبال اهدافی هستند، که متناسب با آن اهداف به دنبال عمل و نتیجه هستند، خداوند متعال نیز نعمت‌های بسیار فراوانی به مردم عنایت کرده است، انسان در برابر لطف و عنایت خداوند هر روز بدهکار است چرا که خداوند به او عنایتی کرده است و به تعدادی از افراد، مانند جهادگران که در عرصه خدمت در تمام زمینه‌ها پای کار هستند، عنایتی ویژه دارد.

سردار فدوی با اشاره به این حدیث معصوم(ع) که فرمود: "تمام عبادت ده تا است که نه عبادت خدمت به مردم است." ادامه داد:  تمام عبادت‌های دیگر مانند نماز، روزه، خمس، زکات، حج، و... عبادت‌هایی واجب همه یکی است ولی خدمت به مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که فلسفه وجودی گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی سپاه بر مبنای خدمت‌رسانی به مردم تشکیل و راه اندازی شده است، اظهار داشت: از قدیم الایام خدمت به مردم وجود داشته است، ولی مانند فعالیت‌های امروز گروه‌های جهادی و سپاه که در میدان حضور دارند تا گرفتاری را از کار مردم حل و فصل کنند نبوده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آبرسانی به روستاها را یکی از مهمترین اقدامات جهادگران بسیجی عنوان کرد، که جهادگران با همت و اراده جهادی در چهل و چهار سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این موضوع مهم را  به سرانجام رساندند.

این مسئول بیان کرد: کارهایی که جهادگران و بسیجیان انجام می‌دهند  از سپاه فرماندهی می‌گیرند، امروز ۴۵سالگی انقلاب است که از همان روزهای ابتدایی انقلاب آمریکا و خبیثان عالم با انقلاب دشمنی کردند اما به اندازه یک پیروزی نمی‌توانند اسم ببرند که پیروز شدند.

سردار فدوی با تاکید بر این مطلب که در جبهه حق علیه باطل همیشه حق برنده است و هیچ زمانی کافران بر مسلمانان تسلط پیدا نمی‌کنند، تصریح کرد: ما وظیفه داریم تکالیفی را که خداوند معین کرده را به نحو شایسته و مطلوب انجام دهیم و این تکالیف باید بر اساس اراده و توان ما باشد.

وی با اشاره بر این مطلب که اولین تکلیف مسئول گروه جهادی آن است که بداند تکالیف و وظایفی بر دوش دارد و باید آنها را به درستی انجام دهد، خاطر نشان کرد: مسئول گروه جهادی، بعد از آگاهی از تکالیف باید در مسیر انجام و عمل به آن گام بردارد و مطمئن شود که تکالیفش را انجام داده است.

سردار فدوی ایمان، باور به وعده‌های خدا، با شور و نشاط در میدان کار کردن را از اصول مهم در انجام کار جهادی برشمرد و یادآور شد: جهادگران با همت جهادی خود، باید تلاشش کنند تا از این بحران‌های که دشمن ایجاد کرده و می‌کند با موفقیت عبور کنند چرا که مردمِ انقلاب ما شایسته بهترین‌ها هستند

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار