خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شهرکرد:

فرزندآوری جهاد بانوان است

معصومه بی باک در گفتگو با خبرنگار بسیج، با اشاره به فواید فرزرند بیشتر برای جامعه و خانواده، گفت: در واقع جهادی که بانوان می توانند داشته باشند در بحث فرزندآوری است.
کد خبر: ۹۵۲۱۸۳۸
|
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ معصومه بی باک عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شهرکرد و استادیار گروه ریاضی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دارای 4فرزند هستم که خداوند لطف کردند 4دسته گل؛  دودختر و دو پسر به من عطا کردند.

وی پیرامون موضوع اهمیت فرزندآوری اظهار کرد: یکی از مسائلی که الان می توانیم بگوییم از مسایل بسیار مهم کشور هست، مسئله فرزندآوری است که حضرت اقا در این زمینه بسیار توصیه و تأکید داشتند و این را جزء یکی از وظایف بانوان می دانند.

بی باک، تصریح کرد:  در واقع جهادی که بانوان می توانند داشته باشند در همین زمینه  و بحث فرزندآوری هست که در واقع خیلی فواید و مزایای خیلی خوبی هم برای ما بعنوان پدر و مادر و هم برای خود بچه ها دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شهرکرد گفت: قطعا بچه هایی که تعدادشان بیشتر هست، با نشاط تر بوده و از نظر تعامل اجتماعی معمولا موفق تر هستند.

بی بابک با اشاره به آموزه های دینی، اظهار کرد: از مزایای دیگری که می توانم در مورد فرزندآوری بگویم، بحث رزق و روزی و برکت فراوانی است که خداوند نصیب خانواده هایی می کند که فرزند بیشتری دارند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی بخاطر وضعیت اقتصادی مانع از فرزندآوری بیشتر می شوند، گفت: نه من اصلا با این موافق نیستم؛ چون واقعا خودمان این را حس کردیم، یعنی با تمام وجود این بحث اقتصادی را در مورد فرزندانمان احساس کردیم. اتفاقا هرباری که خداوند فرزند دیگری به ما داده، به همان نسبت رزق و روزیمان افزایش پیدا کرده و بحث برکت خیلی مهم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شهرکرد و استادیار گروه ریاضی تصریح کرد: همیشه ما فکر می کنیم در واقع رزق روزی را ما خودمان داریم یا تلاش می کنیم، ولی همان رزق و روزی هم دست خداست و ما تلاش می کنیم، ولی آن برکتش مهم است و آن د یدگاه و سبک زندگی است که ما داریم.

وی با اشاره به اهمیت سبک زندگی اسلامی، یادآوری کرد: بحث قناعت را اگر پیش رو داشته باشیم، قطعا با مشکل مواجه نخواهیم شد و حتما لطف و عنایت خداوند شامل حالمان می شود.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا فرزندان بیشتر مانع از فعالیت کاری والدین بویژه مادر نمی شود؟ اظهار کرد: نه اصلا . البته تا زمانی که بچه ها کوچک بودند، برای بحث نگهداری آنها با یک سختی هایی مواجه بودیم، اما من معتقدم خداوند با تولد هر فرزند به مادر یک صبر و تحمل و طاقت و توانی به نسبت بیشتر عطا می کندو این که به مرور زمان هم خود بچه ها که بزرگ می شوند، کمک کننده هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شهرکرد و استادیار گروه ریاضی افزود: بچه ها توی بازی کردن به هم کمک می کنند و برای مادر هم می توانند کمک بسیار بزرگی باشند و همان شادی و بازی که با هم دارند، هیچ موقع بزرگ ترها نمی توانند آن جایگاه را برای فرزندان داشته باشند.

وی در پایان توصیه ای به دانشجویان و جوانان داشت و  گفت: من همیشه به دانشجویانم توصیه می کنم که در وهله اول در بحث ازدواج سعی کنند که معیارهای مناسبی داشته باشند که ان شاءالله بتوانند همسری هم کُف خودشان انتخاب کنند و بعد از آن ان شاءالله در بحث فرزندآوری تعلل نکنند، تا فرزندان بیشتری داشته باشند، حتی با فاصله سنی کم تر؛ چون هرچه فاصله سنی بچه ها کمتر باشد بهتر است و آنها با هم بزرگ می شوند. و از همدیگر خیلی مطلب یادمی گیرند و مثل یک نیروی تربیتی برای یکدیگر هستند، تا بتوانیم به همین ترتیب ان شاءالله فرمایش حضرت آقا را لبیک بگوییم و وظیفه ای که به عهده ما هست را بتوانیم به نحو احسن انجام دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار