خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین:

بسیج اقشار پل ارتباطی نظام با مردم است

سردار حسین معروفی گفت: بسیج اقشار، پل ارتباطی نظام با مردم است اما باید توجه کنیم در این مسیر از بسیج محله‌ها غفلت نکنیم.
کد خبر: ۹۵۲۱۷۶۰
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳

بسیج اقشار پل ارتباطی نظام با مردم است

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین درهمایش توانمندسازی مدیران ستادهای تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه های استانی که امروز در سالن شهید ابومهدی المهندس سازمان بسیج اقشار برگزار شد، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از تشکیل اقشار بسیج راضی هستند تصریح کرد: بسیج اقشار، پل ارتباطی نظام اسلامی با مردم است و در این ارتباط ها باید توجه کنیم از بسیج محله ها که ارتباط تنگاتنگی با مردم کوچه و خیابان دارند و از ظرفیت بالائی هم برخوردار هستند غفلت نکنیم.

وی همچنین با بیان اینکه سخنان و فرامین رهبرمعظم انقلاب، فقط یک تحلیل نیست بلکه علم است گفت: سند اعتلای بسیج، مورد تاکید ایشان است و باید به این سند توجه جدی کرد و در تصمیم گیری ها بر اساس آن اقدام کرد.

این فعال عرصه جبهه و جنگ با اشاره به اینکه رهبری از سپاه، موضع موفق و منتهی به نتیجه می خواهند، افزود: مجامع و هیئت های اندیشه ورز باید برای پیشبرد سند اعتلای بسیج، با تولید فکر، اتخاذ راهبرد و بکارگیری روش‌های مناسب اقدام کنند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بسیج و سپاه لباس، مکان و زمان نمی شناسند گفت: در خدمت رسانی به مردم، نگاه سیاسی، قومی و مذهبی به هیچ یک از مناطق کشور نداریم چون ما تصدی گر نیستیم بلکه تسهیل‌گر و رافع مشکلات هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی از کنار ناملایمات مردم به راحتی بگذرد انقلابی نیست به ذکر گوشه ای از خدمات بسیج و سپاه در مواقع بحرانی کشور پرداخت و افزود: در سیل اسفند 97 استان گلستان که حدود ۳۰ درصد استان را زیر آب برد تمام امکانات سپاه به غیر از اسلحه و مهمات را در اختیار مردم گذاشتیم و این کار، موجب افزایش نگاه مثبت مردم به سپاه و بسیج شد.

سردار معروفی برای رفع برخی از مشکلات امنیتی استان‌های جنوب شرق کشور نیز گفت: اگر به موضوع اکتشافات معدنی در بلوچستان توجه جدی شود و در جنوب کرمان نیز، اگر به صنعتی شدن کشاورزی، اکتشاف معادن و برقراری ارتباطات برای صدور کالاهای مردم به کشورهای عربی خلیج فارس اقدام شود، این راهکارها، رافع مشکل مردم آن مناطق خواهد شد چون اقتصاد و معیشت با امنیت در یک راستا قرار دارد.

وی همچنین افزود: برای خدمات رسانی گسترده به مناطق کم برخوردار مثل خدمات آب و برق رسانی، فقط نباید سپاه و بسیج وارد میدان شوند بلکه باید از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده شود تا کارها بهتر و زودتر به نتیجه برسد.

معروفی همچنین با اشاره به اغتشاشات پاییز گذشته و ضرورت اینکه باید در خود، قدرت جذب نیروهای جوان را بالا ببریم گفت: دشمن با کار گسترده ترکیبی و شناختی، موفق شد ذائقه برخی از افراد جامعه را تغییر دهد لذا همه وظیفه داریم این نگرش ها را اصلاح کنیم تا موجب برگشت این افراد به دامن نظام شویم.

وی همچنین با اشاره به اصلاح بخشی از ساختار بسیج و ضرورت تشکیل قرارگاه های مختلف در کشور برای رفع مشکلات گفت: به جای جزیره ای و جدا جدا کار کردن، باید تشکیلاتی و هماهنگ عمل کنیم تا بتوانیم مشکلات و محرومیت ها را بهتر و سریعتر برطرف کنیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین همچنین افزود: دشمن می‌خواهد نمونه و مدل اهل بیتی نظام اسلامی را بزند و شکل ایران اسلامی را تبدیل به کشورهایی مثل پاکستان، سوریه و ترکیه کند لذا باید همه پای کار انقلاب و نظام بیاییم و این کار را جهاد گونه تداوم ببخشیم.

سردار حسین معروفی همچنین با توجه به ضرورت توجه جدی به کارهای فرهنگی و افزایش تولید قدرت نرم برای نظام تصریح کرد: حضرت امام از حدود ۱۵ سال قبل از پیروزی انقلاب ، کار فکری و کار نرم فرهنگی را آغاز کردند و بدون هیچ گونه خستگی توانستند با تغییر نگرشها و استفاده ازهمه ظرفیت ها، انقلاب را به پیروزی نهائی برسانند لذا سختی کارها ما را نباید از میدان تلاش و جهاد بیرون کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار