رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

" ایران قوی" درسایه وحدت اقوام شکل می‌گیرد

سردار غلامرضا سلیمانی در همایش شهدا، مفاخر و بزرگان اقوام ایرانی در چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره اقوام ایرانی که به رنگ وبوی شهدا مزین شده است برجسته کردن تفکر یک ملت است.
کد خبر: ۹۵۲۱۶۵۹
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش شهدا، مفاخر و بزرگان اقوام ایرانی در روستای ده چشمه از توابع شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری با حضور  رئیس سازمان بسیج مستضفعین کشور برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی در این همایش گفت: مهمترین پیام این همایش این است که مولفه ایران قوی در سایه وحدت اقوام ایرانی شکل می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: توطئه تفرقه افکنی در کشورمان سابقه دیرینه دارد، اما همیشه اتحاد اقوام از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب آن‌ها را خنثی کرده است و تاریخ گواه آن است.

وی گفت: ملت ایران همیشه با ظلم مبارزه کرده است بویژه وقتی دست بیگانه در میان بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: اگر به ویژگی‌ها و مختصات اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه شده بود امروز مشکلات معیشتی را نداشتیم.

سردار سلیمانی افزود: در ابعاد مختلف اقتصادی روند سازندگی، توسعه و پیشرفت کشور تعطیل نشده است و با روند صعودی ادامه دارد.

وی گفت: هر روز سخن از موفقیت‌های ملت ایران است؛ گزارش‌هایی از اختراعات در زمینه‌های پزشکی، نانو، سدسازی و انتقال آب، فناوری ارتباطات و توربین‌های بزرگ.

سردار سلیمانی افزود: جشنواره اقوام ایرانی که به رنگ وبوی شهدا مزین شده است برجسته کردن تفکر یک ملت است.

وی افزود:  هم اکنون ملت ما الگوی کشور‌های آزادی خواه شده است و این به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

به گفته هادی صالحی، جشنواره ملی اقوام ایران زمین برای نخستین بار در شهرستان فارسان به مدت شش روز برگزار می‌شود و تا تاریخ پنجم تیر ماه ادامه خواهد داشت.

فرماندار فارسان با بیان اینکه در این شهرستان اقوام بختیاری، قشقایی و فارس در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، افزود: هدف از برگزاری جشنواره ملی اقوام ایران زمین نیز هم‌افزایی بین اقوام، معرفی توانمندی‌های فعالان گردشگری، ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، نقش اقوام در تولید و زنجیره غذایی و توجه به داشته‌های فرهنگی است.

وی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای اسکان شرکت‌کنندگان در اولین جشنواره ملی اقوام ایران زمین، ادامه داد: برای این منظور خانه‌های مسافر و بوم‌گردی‌های موجود در شهرستان فارسان همچنین چهار مدرسه درنظر گرفته شده است.

صالحی عنوان کرد: مسابقه بومی محلی، همایش متنفذان و معتمدان اقوام ایرانی و همایش زنان زاگرس‌نشین و بی‌بی مریم بختیاری از جمله برنامه‌های جانبی است که مقرر شده درکنار جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین برگزار شوند.

فرماندار فارسان خاطرنشان کرد: نمایشگاه سوغات، صنایع دستی و هنرهای سنتی اقوام ایرانی نیز با 110 غرفه در حاشیه این جشنواره برگزار شده، که ۴۰ غرفه مربوط به اقوام و عشایر سایر نقاط ایران بوده و مابقی به معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار