ترویج فرهنگ ازدواج آسان بین جوانان ضروری است

جانشین سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر گفت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان بین جوانان و پیروی از سبک زندگی بزرگان دین امری ضروری است.
کد خبر: ۹۵۲۱۶۳۰
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

ترویج فرهنگ ازدواج آسان بین جوانان ضروری است

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، سرهنگ عبدالکریم پولادی فر جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر در مراسم جشن ازدواج آسان در دیر با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: امروز در این مکان جمع شده ایم که این مناسب را جشن بگیریم و این دو حضرت را الگوی خود در تمام ابعاد زندگی سرلوحه و سرمشق خود قرار بدهیم.

 

وی با بیان اینکه این مراسم جهت ترویج ازدواج آسان برگزار شده است اظهار کرد: موضوع ازدواج و تشکیل خانواده و مسائل مربوط به آن یکی از محوری ترین موضوع هایی است که در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به آن اشاره شده است.

 

سرهنگ پولادی فر ادامه داد: ازدواج رخدادی اثرگذار و سرنوشت ساز در زندگی انسان هاست و اینکه در اثر ازدواج سرنوشت برای انسان رقم بخورد به شناخت پسر و دختر از یکدیگر در زمان پیش از ازدواج و آگاهی آنها از رمز و رازهای ازدواج و پیدا کردن همسر مناسب با سطوح اعتقادی، فرهنگی، علمی و بعضا اقتصادی وابسته است.

 

وی ورود به زندگی و دوران پس از ازدواج را از بخش های مهم ازدواج دانست و افزود: این که زوج‌ها چگونه باید با یکدیگر رفتار نمایند و خود را با شرایط موجود هماهنگ سازند و در مواردی چون احساس مسئولیت، محبت، تعهد به زندگی تامین مخارج زندگی و مسائل ایمانی و توجه به توحید و نقش معنویت در زندگی می باشد.

 

جانشین سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر گفت: دشمن به دنبال از بین بردن اساس نهاد خانواده هست و ترویج فرهنگ غرب و غلط در جامعه تغییر سبک زندگی و همچنین تلاش می‌کند که تمایل و رغبت به ازدواج و ترویج ازدواج های سفید و بالابردن سن ازدواج و اگر ازدواجی هم صورت گیرد به دنبال ترویج فرهنگ تک فرزندی می باشد که باعث پایین آمدن نرخ باروری و در نتیجه پیر جمعیتی در آینده جامعه دچار خواهیم شد که این یک زنگ خطر برای کشور است.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار