مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: کوچکترین تردیدی برای سلامت انتخابات برای ما غیرقابل پذیرش است بنابراین رصد مستمر فضای مدیران سیاسی استان ها و شهرستان ها در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۵۲۱۴۳۹
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، عبدالله مرادی ، مدیرکل سیاسی وزارت کشور در نشست خبری با رسانه های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو با کمک همه دستگاه ها فراهم شود، گفت: طبق نظرسنجی های علمی و تخصصی که تا به امروز در سطح کشور صورت گرفته در حوزه مشارکت وضعیت خوبی داریم و امیدواریم با نزدیک شدن به انتخابات، میزان مشارکت افزایش یابد.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور در خصوص برنامه وزارت کشور برای حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو افزود: مشارکت مقوله ای است که نمی شود به صورت دستوری از بالا به پایین و در سطح ملی تدوین کرد بلکه راهبرد مشارکت، راهبردی است که با اقتضاد شرایط بومی، محلی، عمومی و جغرافیایی هر منطقه متفاوت است و این اساس و دیدگاه وزارت کشور به موضوع مشارکت است.
وی در ادامه سخنان خود صیانت از آرای مردم در انتخابات ۱۱ اسفند سالجاری را در کنار سه مولفه مشارکت، رقابت و امنیت از اولویت‌های وزارت کشور دانست و گفت: گواه سلامت و قانونمندی انتخابات در دوره های مختلف این است که گروه های مختلف سیاسی به پیروزی رسیدند.
وی با تاکید بر سلامت در انتخابات گفت: همانطور که مسئله مشارکت در انتخابات مهم است مسئله سلامت انتخابات نیز حائز اهمیت است و به فرموده مقام معظم رهبری تک تک رای مردم حق الناس است.
وی با اشاره به تشکل کمیته سیاسی ستاد انتخابات برای اولین بار در کشور با هدف تاثیرگذاری در مقوله مشارکت، افزود: کوچکترین تردیدی برای سلامت انتخابات برای ما غیرقابل پذیرش است بنابراین رصد مستمر فضای مدیران سیاسی استان ها و شهرستان ها در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه تمرکز ما بر موضوع حق الناس بودن رای مردم است، تاکید کرد: از فرمانداران خواستیم از هرگونه شائبه و سوگیری از کاندیدای احتمالی خودداری کنند.
دکتر مرادی بیان کرد: نقش رسانه ها در انتخابات ۱۱ اسفند به خصوص در حوزه سلامت انتخابات بسیار مهم و حیاتی است و از رسانه ها برای افزایش مشارکت و سلامت در انتخابات کمک می طلبیم.

رصد مستمر فضای مدیران سیاسی استان ها و شهرستان ها در دستور کار قرار دارد
وی بیان کرد: به صدا وسیما پیشنهاد کردیم به سمت مناطرات حزبی برود و روی ایده ها و برنامه ها وارد مناظره و گفت و گو شوند.
دکتر مرادی با اشاره به گفت و گوی میان احزاب و گروهای سیاسی گفت: خط قرمزی برای گفت و گو میان احزاب نیست و دنبال تسهیل گفت و گوی جریان سیاسی با هم هستیم تا با تقویت فرآیندهای حزبی هیجانات زودگذر از بین برود.
در ادامه محسن اسلامی هم با اشاره به اینکه ۳۱ جلسه آسیب شناسی در ۳۱ استان کشور در دستور کار ستاد انتخابات کشور قرار دارد، گفت: در این جلسات مباحث انتخاباتی گذشته آسیب شناسی و رفع چالش می شود تا در بهمن ماه ۱۴۰۲ با برنامه ریزی لازم و آموزش بستر حضور حداکثری فراهم شود.
اسلامی در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: طبق قانون مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور در یک هشتم حوزه‌های دارای تعداد کرسی می تواند انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کند، اما هیچ الزامی در خصوص الکترونیکی شدن نداریم و برگزاری الکترونیکی انتخابات باید به تایید شورای نگهبان برسد.

رصد مستمر فضای مدیران سیاسی استان ها و شهرستان ها در دستور کار قرار داردرصد مستمر فضای مدیران سیاسی استان ها و شهرستان ها در دستور کار قرار دارد

 

 

ارسال نظرات