مسئول بسیج مهندسین کشاورزی زنجان با بیان اینکه ایجاد امنیت غذایی از مهم‌ترین اهداف طرح بسیج همگام با کشاورز است، گفت: بسیج در تلاش است تا در حد توان در پیشبرد‌ و ارتقاء بهره‌وری کشاورزان و محصولات آنها مثمرثمر بوده و کمک کننده باشد.
کد خبر: ۹۵۲۰۳۹۷
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

ایجاد امنیت غذایی و خودکفایی از مهم‌ترین اهداف طرح بسیج همگام با کشاورز است

سرهنگ فرشاد پیری در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک روز جهاد کشاورزی با بیان اینکه در راستای بیانات رهبری (مدظله العالی) در خصوص محصولات راهبردی، امنیت غذایی، خودکفا بودن و عدم وابستگی را بیان کردند اظهار داشت: از امور اساسی کشاورزی امنیت غذایی است که در درجه اول کشور قرار دارد و نباید از آن غفلت شود.

وی تصریح کرد: در استان زنجان نیز سازمان بسیج مهندسان کشاورزی در جهت ارتقاء محصولات کشاورزی به حوزه کشاورزی و امور دامی ورود کرده و خدماتی را ارائه می‌دهد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی زنجان با بیان اینکه بسیج جامعه کشاورزی به عنوان دبیر این کار است گفت: سال گذشته در راستای ارتقای بهره وری محصولات راهبردی، تفاهم نامه‌ای میان وزیر جهاد کشاورزی با فرمانده کل سپاه که شامل ۲۶ محصول بود امضاء شد که برنامه هفت ساله با رویکرد برنامه مدیریت هوشمند، دانش بنیان، ارتقاء بهره‌وری و خودکفایی در محصولات راهبردی است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار باید از کشاورز و محصولات کشاورزی حمایت شود گفت: هدف ما این است که بتوانیم از طریق تشکیل هسته‌های علمی در روستا‌ها از طریق مهندسان کشاورزی بهره‌وری محصولات را افزایش دهیم.

سرهنگ پیری ابراز داشت: بسیج در این کمک کار دولت بوده و از طریق مربیان همگام با کشاورز آموزش دیده که امسال نیز در حدود ۱۳۰ مربی مشغول فعالیت هستند در زمینه محصولات استراتژیک زیتون، گندم، جو و دانه‌های روغنی ورود کرده و در کاشت، داشت و برداشت محصولات با مشاوره و نظارت بر کمیت و کیفیت محصول، همراه کشاورزان هستند.

وی بیان کرد: برای مربیان کلاس‌های توانمندسازی تشکیل شده و مربیان در یک بازه زمانی ۷ ساله متعهد می‌شوند همراه کشاورز باشند و تلاش کرده‌ایم از پراکندگی کار‌ها جلوگیری کنیم که این کار باعث ارتقاء بهره وری، کاهش وابستگی و اقتصادی کردن کشاورزی را به دنبال دارد و همچنین زمینه اشتغال بسیار فارغ التحصیلان کشاورزی نیز فراهم می‌شود.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی زنجان به ورود بسیج به عرصه دام اشاره و بیان کرد: در امور دام نیز بسیج ورود پیدا کرده و اقداماتی از طریق گروه‌های جهادی تخصصی و دامپزشکی و دامپروری در حال انجام است.

وی عنوان کرد: برای این کار شش گروه جهادی تشکیل شده که هر گروه جهادی بر انجام امور سه هزار راس دام در روستا‌ها را با همکاری اداره دامپزشکی و جهاد کشاورزی (امور دام) به مدت هفت سال انجام خواهند داد و در طول این مدت نیز کار‌ها مورد بازرسی و رصد قرار می‌گیرد و هدف ما این است تا شاهد چند قلو زایی دام‌ها و ارتقای بهره‌وری در این حوزه نیز باشیم.

سرهنگ پیری تصریح کرد: همچنین بسیج مهندسین کشاورزی در زمینه‌های جهاد تبیین، موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و... فعالیت می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار