استاندار یزد گفت: ترک فعل مسئولان استان در زمینه معیشت مردم با جدیت پیگیری و اگر مدیری در این زمینه مرتکب کوتاهی شود با وی به جرم ترک فعل برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۲۰۳۳۲
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد تنظیم بازار استان یزد که با حضور اعضا برگزار شد با اشاره به مصوبات متعدد این ستاد در زمینه توجه بیشتر به موضوع نظارت بر بازار اظهار کرد: بازرسی‌ها باید عالمانه، تأثیرگذار، دقیق و کارشناسانه باشد و بازرس نیز به‌صورت دقیق از وضعیت بازار و کالای مورد بازرسی اطلاع داشته و به شبهات مطرح شده از سوی فروشندگان به‌صورت تخصصی مسلط باشد.

استاندار یزد با تأکید بر اینکه نظارت‌ها باید تأثیرگذار باشد ابراز کرد: متأسفانه در زمینه نظارت و بازرسی در سطح بازار ضعف‌هایی وجود دارد و علی‌رغم اینکه کمبود کالایی در سطح بازار وجود ندارد؛ اما گران‌فروشی‌ها، مشکلاتی را ایجاد و باعث نارضایتی مردم شده است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

فاطمی با بیان اینکه اجازه نخواهم داد فردی به مردم ظلم کند ابراز کرد: باید تیم تخصصی، کاربلد و با تجهیزات کامل در سطح استان باید شکل بگیرد و با متخلفان و گران‌فروشان به‌این‌علت که به نحوی منجر به اخلال در بازار شده‌اند شدیداً برخورد شود.

استاندار یزد عنوان کرد: بازرسی‌ها و برخورد‌ها با متخلفان باید برای مردم مشخص و منجر به نتایج واضح و آشکاری گردد به‌نحوی‌که مردم اثر این بازرسی‌ها را در سطح بازار مشاهده کنند.

استاندار یزد در ادامه با تأکید بر اینکه به‌هیچ‌عنوان با واحد‌های صنفی متخلف کنار نخواهیم آمد و با آن‌ها شدیداً برخورد خواهد شد تصریح کرد: در نقطه مقابل، واحد‌های صنفی قانون‌مدار باید تجلیل و این واحد‌ها به مردم معرفی شوند.

فاطمی مدت‌زمان مشخصی را برای طراحی یک سامانه جامع در زمینه بازرسی‌ها مشخص و خاطرنشان کرد: جوجه‌ریزی در سطح استان باید به حد نرمال و موردنیاز استان برسد، متأسفانه در حال حاضر برخی شهرستان‌ها بیشتر از نیاز مرغ توزیع و در برخی شهرستان‌های دیگر اصلاً به‌اندازه نیاز نیز مرغ توزیع نشده است.

فاطمی با مخاطب قراردادن شهرداری یزد گفت: به‌هیچ‌عنوان نمی‌پذیریم که شهرداری تبدیل به یک واحد صنفی شده و برای خود کاسبی راه‌اندازی کند، در هنگام راه‌اندازی مراکز مستقیم توزیع میوه توسط شهرداری مقرر شده بود قیمت‌ها در مراکز عرضه شهرداری پائین‌تر از مراکز سطح شهر باشد و قابل‌قبول نیست که شهرداری تبدیل به یک واحد صنفی شده و قیمت‌های مراکز توزیع میوه شهرداری با قیمت مابقی فروشگاه‌ها تفاوت نداشته باشد.

استاندار در ادامه موضوع بعدی مورد تأکید که باید پیگیری شود را موضوع کالابرگ الکترونیکی ذکر و ابراز کرد: اگر این موضوع حل و ساماندهی شود بسیاری از نابسامانی‌های بازار به‌صورت خودکار برطرف خواهد شد.

فاطمی همچنین در ادامه نشست ستاد تنظیم بازار استان یزد با تاکید بر اینکه قطعه بندی مرغ نیز باید قیمت گذاری شود خاطرنشان کرد: اگر روند فعلی و برخی تخلفاتی که در زمینه قطعه بندی مرغ در حال انجام است ادامه پیدا کند به طور قطع قطعه بندی را در استان ممنوع خواهیم کرد.

استاندار در پایان با خطاب قرار دادن تمام مدیران و مسئولان استان خاطرنشان کرد: امسال موضوع ترک فعل در زمینه معیشت مردم را با جدیت پیگیری می‌کنیم و اگر مدیری در این زمینه مرتکب کوتاهی شود با آن‌ها به جرم ترک فعل برخورد خواهد شد.

ارسال نظرات