رییس جهاد کشاورزی اسدآباد خبر داد

صدور پلاک‌های امور اراضی تا پایان تیرماه

همدان-رییس جهاد کشاورزی اسدآباد گفت: پلاک‌های امور اراضی تا پایان تیر ماه صادر خواهد شد تا رفع تداخلات انجام شود.
کد خبر: ۹۵۲۰۲۷۶
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد مرادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اسدآباد دارای ۶۱ هزار هکتار زمین زراعی، باغی است که ۶ درصد استان را شامل می‌شود، اظهار کرد: وجود اقلیم خاص، خاک مستعد و چند محصولی بودن از مهمترین نقاط قوت  و دغدغه فروش بعد از تولید (بحث صنایع تبدیلی) از مهمترین نقاط ضعف کشاورزی اسدآباد است.

وی بارش امسال باران را تاکنون ۳۳۷ میلیمتر اعلام کرد و گفت: با وجود افزایش ۶۴ درصدی میانگین بارش نسبت به سال قبل تفاوت نسبت به بلندمدت آب سطحی، منفی ۱۵ درصد بوده که نگران کننده است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد میزان ابلاغی کاشت گندم را 12 هزار و  ۱۰۰ هکتار و دیم را ۹ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: همچنین ۱۰ هزار و ۱۵۶ تن کود بین ۸ هزار و ۱۱۶ کشاورز توزیع شد.

وی با بیان اینکه دو نرخی بودن کود برای باغداران باعث کاهش کشاورزان اسدآباد شده است، در خصوص خرید گندم افزود: پیش تولید ما ۷۰ هزار تن پیش بینی شده که در ۵ مرکز خرید انجام خواهد شد.

مرادی با اشاره  به اینکه یک هزار و ۸۸۰ هکتار نیز به کاشت چغندر اختصاص پیدا کرده است، اضافه کرد: در بحث گلخانه نسبت به معدل استانی عقب‌تر هستیم که یک دلیل آن مشاعی بودن تعداد زیادی از یک هزار و ۱۸۴ چاه شهرستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پلاک‌های امور اراضی تا پایان تیر ماه صادر خواهد شد تا رفع تداخلات انجام شود.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد متوسط ۷۵ درصد از زمین‌های اسدآباد را کمتر از یک هکتار اعلام کرد و گفت: این موضوع یکی از مشکلات ما است.

وی همچنین از افتتاح دو طرح در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و درباره وضعیت نانوایان نیز گفت: اعتقاد داریم توزیع آرد منطقی نبوده و باید در نحوه توزیع بازنگری صورت گیرد تا از اسراف بیش از حد این محصول جلوگیری شود.

صدور پلاک‌های امور اراضی تا پایان تیرماه

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار