خبرهای داغ:
مدیرکل انتقال خون گلستان:

رشد 17درصدی اهداء خون در گلستان در سال 1402/بهره برداری از پنجمین پایگاه ثابت خونگیری گلستان تا پایان سال

دکتر فاطمه محمدی گفت: در گذشته عمل های جراحی از جمله عمل قلب باز با مشکل تهیه خون روبرو بود و امروز بیمارانی که نیازمند این عمل هستد بدون دغدغه تهیه کیسه های خون اقدام به عمل جراحی میکنند.
کد خبر: ۹۵۱۹۷۰۷
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

رشد 17درصدی اهداء خون در گلستان در سال 1402/بهره برداری از پنجمین پایگاه ثابت خونگیری گلستان تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ دکترفاطمه محمدی مدیرکل سازمان انتقال خون استان گلستان در نشست خبری با أصحاب رسانه گفت: سال گذشته تعداد 68هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که 60 هزار نفر موفق به اهدی خون شدند که نسبت به سال قبل 17درصد رشد داشته است.

وی  از اهدای ۱۵ هزار و ۵۲۶ واحد خون توسط مردم گلستان در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۱۲ هزار و ۹۸۹ نفر بود.

محمدی گفت:تا سال گذشته برای آزمایش های غربالگری بیماری هیپاتیت C و A  نیازمند آزمایشگاه های مازندران بودیم که پس از خریداری و نصب دستگاه کوباکس این آزمایش ها هم اکنون در مرکز استان انجام می شود.

وی بیان کرد: در گذشته عمل های جراحی از جمله عمل قلب باز با مشکل تهیه خون روبرو بود و امروز بیمارانی که نیازمند این عمل هستد بدون دغدغه تهیه کیسه های خون اقدام به عمل جراحی میکنند.

محمدی گفت: استان گلستان سال ها از داشتن واحد سیار خون محروم بود اما سال گذشته با پیگیری های مداوم و حمایت نمایندگان استان و استاندار گلستان  اتوبوس واحد سیار خونگیری وارد استان شد.

وی با بیان اینکه نخستین مجمع خیران سازمان خون در استان تشکیل شده است، گفت: اعتبارات هزینه ای ما با حمایت خیران و مسولان استانی افزایش پیدا کرد و بدون هیچ بدهی وارد سال جدید شدیم و از سوی دیگر 250درصد هم اعتبارات تملک دارایی ما افزایش یافته است.

وی یادآور شد: پنجمین پایگاه ثابت خونگیری گلستان در رامیان کار گازکشی و محوطه سازی آن در حال انجام است و با تجهیز آن  تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار