کارآفرینی در میرجاوه؛

بهره برداری از نخستین کارگاه تولید پوشاک سنتی زنانه

نخستین کارگاه بزرگ تولید پوشاک و لباس سنتی زنانه در شهرستان میرجاوه به همت یک کارآفرین بومی امروز/یکشنبه/ همزمان با هفته صنایع دستی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۵۱۹۶۱۵
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرنگار بسیج از میرجاوه، مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح این طرح گفت: صندوق کارآفرینی امید برای این کارگاه تولید پوشاک ۶۷۵ میلیون تومان تسهیلات کارآفرینی اعطا کرده است.

غلامعلی صمصامی با اشاره به رسالت صندوق کارآفرینی امید در حمایت از کسب و کار بانوان در سیستان و بلوچستان افزود: این طرح به همت یک بانوی کارآفرین بومی در میرجاوه راه‌اندازی شده که زمینه اشتغال بیش‌از ۱۰ نفر از بانوان این شهرستان را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: اعتبار این طرح از محل تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید با وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تامین شده است.

مسوول کارگاه تولید پوشاک ««زرین دوخت سرحد» شهرستان میرجاوه هم در این مراسم گفت: در این کارگاه تولید لباس زنانه، نوزاد و بچه گانه انجام می‌شود و بخش متمایز آن هم تولید لباس مدرس زنان منقش به سوزن دوزی بلوچی خواهد بود.

رحیمه ریگی کارآفرین اظهارداشت: یکی از کارهای مهم برای راه اندازی این مجموعه استفاده از نیروی کار تحصیل کرده هنرستان و افرادیکه طراحی دوخت را به صورت آکادمیک فرا گرفته‌اند است و اکنون به صورت عملی کار را در این کارگاه آموزش می بینند و در کنار آن به اشتغال و منبع درآمد هم می‌رسند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار