خبرهای داغ:
کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر اینکه هیچ درب فناوری هسته‌ای مقابل دانشمندان ایرانی بسته نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران در پیچیده‌ترین موضوعات هسته‌ای هم با موفقیت وارد شده است.
کد خبر: ۹۵۱۹۵۷۰
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳

راهبرد شکست میدان‌داری ۲۰ ساله غربی‌ها را بشناسید/ هیچ درب بسته فناوری هسته‌ای مقابل دانشمندان ایرانی بسته نیست/ ایران حتی برای یک پیچ هسته‌ای هم به خارج وابسته نیست

سعد الله زارعی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص بازدید رهبر انقلاب  از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای در عرصه‌های کشاورزی، پزشکی و سلامت، صنعت، محیط زیست، آب و ساخت نیروگاه؛ اظهار کرد: فناوری هسته‌ای در ابعاد مختلف از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است. 

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: عزم یک کشور برای هسته‌ای شدن شبیه ایستادن در قله است، به خاطر اینکه از یک طرف علم هسته‌ای چون شکاف اتم است، بستر ده‌ها صنعت و زوایای مختلف علمی است، در نتیجه آثار آن در حوزه‌های مختلف ظهور و بروز دارد، ایستادن در قله فناوری هسته‌ای به معنای دست‌یابی به توانایی حل مشکلات و رسیدن به مرز پیشرفت‌های بزرگ علمی است. 

زارعی با اشاره به میدان‌داری غربی‌ها طی ۲۰ سال گذشته در فضاهای تبلیغاتی و رسانه‌ای با هدف دور کردن ایران از فضای علم هسته‌ای، تصریح کرد: طی سال‌های ۸۲ تا ۸۵ وزیر وقت امور خارجه انگلستان و رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا حتی یک سانتریفیوژ برای جمهوری اسلامی قائل نبودند. 

ایران بر خلاف دیدگاه غربی‌ها مرزهای علمی و دستاوردهای روز را در صنعت هسته‌ای درنوردیده است

کارشناس مسائل بین‌الملل  افزود: ایران این مسیر را طی دهه‌های اخیر با وجود فراز و نشیب‌های زیادی پشت سر گذاشت و امروز که بعد از ۲۰ سال باوجود فشار غرب این نمایشگاه برپا شده است، نشان داد ایران بر خلاف دیدگاه غربی‌ها مرزهای علمی و دستاوردهای روز را در صنعت هسته‌ای درنوردیده است.

زارعی با تأکید بر اینکه هیچ درب بسته فناوری هسته‌ای مقابل دانشمندان ایرانی بسته نیست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در پیچیده‌ترین موضوعات هسته‌ای هم با موفقیت وارد شده است.

ایران حتی وابسته به واردات یک پیچ و قطعه‌ای از صنعت هسته‌ای به خارج نیست

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه ایران حتی وابسته به واردات یک پیچ و قطعه‌ای از صنعت هسته‌ای به خارج نیست، اضافه کرد: دستاورد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملاً بومی است.

زارعی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در خیلی از موضوعات هسته‌ای توان صادرات دارد، گفت: امکان تنظیم بازار هم در این بخش داریم و صادرات موضوعات هسته‌ای بیش از نفت می‌تواند اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

راهبرد شکست میدان‌داری ۲۰ ساله غربی‌ها را بشناسید/ هیچ درب بسته فناوری هسته‌ای مقابل دانشمندان ایرانی بسته نیست/ ایران حتی برای یک پیچ هسته‌ای هم به خارج وابسته نیست

کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در این بازدید فرمایشات راهبردی ایراد فرمودند و در بخشی از این سخنان تصریح کردند: «هر کس «ایران قوی» را می‌خواهد به صنعت هسته‌ای اهمیت بدهد.» زارعی با اشاره به اینکه این دستاورد مهم توسط دانشمندان جوان ایرانی در تالار دستاورد‌های انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم با تشکر صمیمانه از دانشمندان، مسئولان و فعالان صنعت هسته‌ای، نمایشگاه مورد بازدید را عالی، خشنودکننده و بشارت بخش خواندند.

ت/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها