زنجان -مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه سال گذشته چهار مورد آتش سوزی در سطح مراتع این استان به وقوع پیوست گفت: این تعداد در مدت مشابه سال قبل آن ۲۹ مورد بود که کاهش ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۱۹۵۳۹
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۲

 

کاهش ۸۶ درصدی آتش سوزی مراتع زنجان در سال گذشتهبه گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سید حسن حسینی با بیان اینکه سال گذشته چهار مورد آتش سوزی در سطح مراتع این استان به وقوع پیوست اظهار داشت: این تعداد در مدت مشابه سال قبل آن ۲۹ مورد بود که کاهش ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: بر این اساس میزان مساحت دچار حریق مراتع استان در سال گذشته ۵۲ هکتار و این میزان در سال ما قبل آن، ۱۷۸ هکتار بود که کاهش ۷۰ درصدی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه حفظ عرصه‌های منابع طبیعی از اولویت‌های برنامه‌ی سال جاری می‌باشد گفت: یکی از ماموریت‌های ذاتی یگان حفاظت، تعلیم نیرو‌های تحت امر و همیاران محافظ طبیعت می‌باشد.

وی در ادامه گفت: کارگاه‌های آموزشی ماموران یگان حفاظت با هدف بالا بردن سطح علمی و عملی کارکنان و ماموران حفاظت منابع طبیعی، با هدف حضور به موقع، با سرعت، دقت و سلامت برای کنترل آتش می‌باشد، برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه حفظ و صیانت کارکنان و همیاران طبیعت در ماموریت‌ها و رعایت اصول ایمنی در اطفاء حریق الزامی، می‌باشد گفت: برای اقدامات موثر پیشگیری از آتش سوزی در بخش‌ها و مناطق روستایی، نیازمند برگزاری کلاس‌های آموزشی هدفمند برای بهره برداران منابع طبیعی و آبخیزداری هستیم که روسای منابع طبیعی شهرستان‌ها باید اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد: تجهیز و استفاده از سامانه‌های هوشمند، پایش عرصه‌های طبیعی منتج به حضور به موقع نیرو‌های یگان حفاظت در مناطق بحرانی و اقدام هدفمند و مناسب در حراست مراتع و جنگل‌ها در دستورکار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نقش و مشارکت مردم، در امر حفاظت از عرصه‌های ملی بسیار تأثیرگذار است و باید برای پیشگیری و اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها و در شرایط بحرانی کمک کار ما باشند.

ارسال نظرات