سرهنگ پاسدار حسین زمانی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی پیام تبریکی صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۱۹۱۷۲
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ پاسدار حسین زمانی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی پیام تبریکی صادر کرد که متن پیام بدین شرح است :

ضمن تبریک ۲۰ خردادماه روز جهانی صنایع دستی به تمامی هنرمندان عزیز ایران زمین به ویژه هنرمندان استان خوزستان، هنر اسلامی، جایگاه والایی در جهان هنر دارد و گروه بسیاری از علاقه مندان رابه سوی خود کشیده است. در تمامی هنرهای اسلامی، به نحوی روح عرفانی و جنبه های مذهبی متجلی است که همین امر باعث شگفتی صدچندان می شود. صنعتگران اروپایی، از دیرباز به هنر و صنعت اسلامی علاقه مند بوده اند، ولی به تازگی برای الهام گرفتن از هنرهای اسلامی و یادگیری روش های مورد استفاده آن، تلاش بسیاری انجام داده اند. همین شیفتگی و کنجکاوی در مورد هنرهای اسلامی، سبب شده است که بگویند: صنایع دستی ایران، تبلوری است از اعتقادات، باورهای دینی، سنت ها و آداب و رسوم، که مشابه و هم سنگ آن در هیچ کجای این کره خاکی وجود ندارد.

گذرهای فرهنگ و هنر راهی برای این است که شهرها هویت شهری خود را از طریق تابلو و آدرس فرهنگ و هنر پیدا کنند و این راهی برای رونق گردشگری محسوب می‌شود و آنچه که امروز برندسازی نامیده می‌شود، از گذشته های دور این سرزمین، در صورتی عام‌تر جای خود را در محصولات صنایع دستی باز کرده و رجای واثق داریم با همت هنرمندان صنایع دستی و آفرینش آثار ماندگار ایشان ،  نقش مهمی در حفظ ، احیاء و معرفی آئین ها و سنتهای نیک مردمان این سرزمین ایفا می کنند .

ارسال نظرات