بیش از دو ماه است که کپسول گاز در تهران نایاب شده و مردم مناطقی که لوله کشی گاز وجود ندارد بویژه کارگاه ها و واحدهای مسکونی حاشیه تهران دچار سردرگمی و سرگردان شده اند.
کد خبر: ۹۵۱۹۱۲۱
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

معمولا هر سال در فصل زمستان با سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز، هم گاز شهری دچار کاهش فشار می شود و هم کپسول گاز در اکثر مناطق  حاشیه شهر تهران    بویژه در روستاها و مناطقی که فاقد لوله کشی گاز هستند در یک مقطعی کمیاب می شود و بعد از چند روز با افزایش نرخ گاز، توزیع سوخت گاز  آزاد شده و کپسول به وفور در همه جا یافت می شود. البته در زمستان ، صادرات، افزایش مصرف و افت فشار گاز را علت کمیاب شدن این انرژی خدادادی عنوان می کنند، اما به محض افزایش نرخ گاز، این محصول به یکباره و به وفور در سطح شهر سهل الیاب می شود و دیگر صحبتی از افت فشار به میان نمی آید.

  اما اکنون در فصل بهار گاز ، مانند «جن» شده و مردم «بسم الله» مردم همه جا دنبال گاز می گردند اما گاز از مردم فراری است. کشاورزان و روستائیان و دامداران و کارگاه ها  و بنگاه های کوچک حاضر به پرداخت ده ها برابر قیمت قبلی هستند فقط از گرفتاری نجات پیدا کنند.  سرایدار یکی از گاوداری های روستای زمان آباد با بیان اینکه چندین هفته است به دنبال کپسول گاز شهرری را زیر و رو کرده است، می گوید: شب گذشته مهمان داشتم و به ناچار توکل به خدا کردم به چند محل فروش گاز مایع مراجعه کردم اما همه مراکز بسته بودند و به ناچار با چوب آتش درست کردیم تا غذایی برای مهمانان درست کنیم.

یکی دیگر از شهروندان می گوید: ماه گذشته موفق شده کپسول خوراک پزی را که پیش از آن 80 هزار تومان می خریده در یکی از  مناطق شهر کهریزک به قیمت 180 هزار تومان خریداری کند و از اینکه توانسته بود گاز  به 2 و نیم برابر قیمت خریداری کند بسیار خوشحال بود؛ اما امروز که سه هفته از آخرین ماه فصل بهار می گذرد به طور کلی گاز در هیچ کجای تهران پیدا نمی شود حتی حاضریم کپسول 80 هزار تومانی را 800 هزار تومان بخریم تا از شرمندگی خانواده نجات پیدا کنیم اما انگار  سریال آوارگی ما تمامی ندارد.    

 او ادامه داد: پروسه های به مرگ گرفتن تا به تب راضی شدن و کمیاب شدن کالا    برای گران کردن آن برای مردم دیگر عادی و تکراری شده است خواهش می کنیم مسئولان  قیمت ها را 10 برابر و 100 برابر کنند و با اعصاب مردم  بازی نکنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار