خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

رونمایی از موشک «فتاح» باعث هراس و سرگیجه آمریکا و صهیونیست شد

همدان-امام جمعه بهار گفت: رونمایی از موشک هایپرسونیک ایران که انصافا یک قدرت و تعقل و یک شعار «ما می‌توانیم» و کارآمدی است، موشک فراصوتی که به نام «فتاح» رونمایی و باعث هراس و سرگیجه آمریکا و صهیونیست شد.
کد خبر: ۹۵۱۹۰۷۷
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
رونمایی از موشک «فتاح» باعث هراس و سرگیجه آمریکا و صهیونیست شد

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بهار با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: انسان اگر غافل شود و مشغول اموراتی شود که آن امورات هدف انسان نباشد این انسان در زندگی دنیا ضرر می‌کند و خسران عظیم در این زندگی دو روزه گریبان انسان را می‌گیرد.

وی افزود: بزرگ‌ترین آسیب و آفت سر راه انسان غفلت است و غفلتی که انسان را از حقیقت دور و مشغول به دنیا می‌کند در صورتی که بقایی برای این دنیا نیست و اگر خدایی نکرده بر انسان غفلت حاکم شود خوشی‌های زودگذر انسان را احاطه کند انسان در مسیر زندگی خود موفق نخواهد بود.

امام جمعه بهار تصریح کرد: یکی از توصیه‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ما این است که انسان باید تاریخ را مطالعه کند و از تاریخ درس عبرت بگیرد؛ راه و مسیر این است که به سفارش اهل بیت(ع) تاریخ را خوب مطالعه کنیم و یکی از کارهایی که تاریخ به ما متذکر می‌شود؛ زوال سریع نعمت و قدرت‌ها است، واینکه این دنیا مجال قرار نیست و ارزش ماندن ندارد اگر ما این را درک کنیم و بدانیم که تمام امورات دو روزه است، قدرت و مالی را در دست داریم در دنیا خواهد ماند و اگر به این نتیجه رسیدیم اثر معرفتی را در خودمان حس میکنیم و می‌توانیم راه خود را درست پیدا کنیم.

وی با اشاره به روز چهاردهم خردادماه که سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد: جا دارد از مسئولین و رؤسای ادارات و نهادها و به ویژه مردم خوب فهیم و شریف، قدرشناس و همیشه در صحنه، شهرستان بهار برای این حضور که در مراسم داشتند و حماسه‌ای که خلق کردند و عرض ارادت خالصانه با شعور و اجتماعی که خلق شد و پیمان و بیعتی مجدد با امام خمینی(ره)داشتند، تقدیر و تشکر کنیم.

حجت‌الاسلام مصباح با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام(ره) گفت: بیانات رهبر فرزانه انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره)  برای ما نقشه راه است و نیاز همه مسئولان و مردم و به خصوص جوانان شناخت ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) است و باید امام(ره) را در ابعاد و عرصه‌های مختلف  بشناسیم، امام(ره) در عین حال که به  ذره ذره اعمال و رفتار خود آگاه بود، یک سیاستمدار قهار بود و شخصیت بی‌نظیری داشت که فقط این شخصیت می‌تواند در ساختار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشأت بگیرد و کسی می‌تواند این مسیر را طی کند که خود ساخته باشد.

وی با بیان اینکه امام(ره) توانست سه تحول ایجاد کند و امت اسلامی را متحول کند و نورانیت و حیات خود را در عالم طنین انداز کرد؛ امام خمینی(ره) عالم و انسانیت را زنده کرد، ادامه داد: مولفه‌ای که بسترساز امید عالم شد از جمله این مؤلفه‌ها دل آزادگان، امنیت کارآمدی و اعتماد اجتماعی بود که بستر رشد و پیشرفت و توسعه در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی و اقتصادی را دربردارد.

امام جمعه بهار اظهار کرد: رونمایی از موشک هایپرسونیک ایران که انصافا یک قدرت و تعقل است و یک شعار «ما می‌توانیم» و یک کارآمدی است، موشک فراصوتی که به نام «فتاح» رونمایی و باعث هراس و سرگیجه آمریکا و صهیونیست شد.

وی عنوان کرد: ما 43 سال است که تحریم هستیم و کار در تحریم یعنی «ما می‌توانیم» و خودکفایی ایران؛ صفر تا صد موشک بومی بود و صنعت بومی، مهندسی بومی، تکنولوژی بومی که تحیر و شگفتی جهان را به دنبال داشت.

مصباح اضافه کرد: این سامانه و سرعت موشک فتاح ۵ هزار ۶۳۳ کیلومتر بر ثانیه است و این کارآمدی است که امام خمینی(ره)و رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای ما به ارمغان آورده است، ما اگر به این موشک رسیدیم در عرض 43 سال هم با ابرقدرت‌ها هم ردیف شدیم و این قدرت جوانان ایران است و هدیه‌ای که خداوند متعال و بشرالصابرین گفت و لازم به ذکر است که ما با این موشک پوزه آمریکا و اسرائیل را به خاک خواهیم مالید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار