خبرهای داغ:

برگزاری دوره توانمندسازی فعالین گروه‌های واسطین خیر در صالح آباد

همدان-دوره توانمندسازی فعالین گروه‌های واسطین خیر در حوزه حضرت معصومه(س) صالح آباد شهرستان بهار برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۸۶۵۴
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
برگزاری دوره توانمندسازی فعالین گروه‌های واسطین خیر در صالح آباد

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، دوره توانمندسازی فعالین گروه‌های واسطین خیر با حضور اعضای واسطین خیر ازدواج پایگاه‌های مقاومت و مسئولان اجتماعی پایگاه‌های مقاومت در حوزه حضرت معصومه(س) صالح آباد شهرستان بهار برگزار شد.

امام جمعه شهر صالح آباد در این نشست با بیان اینکه با ازدواج کردن دین اسلام کامل و ثواب عبادات انسان مضاعف می‌شود، گفت: با توجه به شیوه قدیمی سنت ازدواج، هم اکنون جای این شیوه سنتی را خیرین می‌توانند بگیرند و با توجه به اینکه این کار ثواب زيادي دارد و زمانی که خانواده‌ای تشکیل می‌شود اصل این بنیان مرسوم که ثواب دارد و خانواده که کار خیری انجام می‌دهند این بانیان سهیم در این ثواب می‌شوند.

حجت‌الاسلام حمید افتخاری تاکید کرد: نکته مهم و اساسی در بحث خیرین ازدواج در ابتدا شناسایی دختر و پسر و  شناخت ویژگی‌ها است که اهمیت دارد و در اینجا توجه به نقاط اشتراک و تفاهمات یک امر اساسی است که خیرین ازدواج باید به این توجه داشته باشند، چرا که اگر یک نقطه تناقضی وجود داشته باشد زندگی مشترک را دچار مشکل می‌کند.

وی بیان کرد: باید به مسائل عقیدتی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی روان‌شناسی و هم کفو بودن توجه کرد چرا که بحث تفاهمات و هم کفو بودن نقطه اساسی و تاثیرگذار در زندگی زوجین است باید خیرین ازدواج تنها به فکر مسائل مالی و رساندن دو نفر نباشند بلکه به این مسائل اساسی نیز توجه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات