اندیشه های امام راحل (ره) مسیر تاریخ بشریت را دگرگون ساخت

مسئول عقیدتی سیاسی حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان ایلام گفت: امام راحل (ره) با اندیشه‌های بلند الهی و تلاش‌های صادقانه خود، مسیر تاریخ را دگرگون ساختند و سرمنشأ تحولات عظیمی در جهان شدند.
کد خبر: ۹۵۱۸۵۰۷
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

حجت‌الاسلام تاج‌الدین محمدی مسئول عقیدتی سیاسی حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان ایلام عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار رسانه به تببین قیام خونین ۱۵خرداد پرداخت و گفت: امام راحل (ره) با اندیشه‌های بلند الهی و تلاش‌های صادقانه خود، مسیر تاریخ را دگرگون ساختند و سرمنشأ تحولات عظیمی در جهان شدند.

وی افزود: بدون تردید، نقش این بزرگ‌مرد همیشه جاودان تاریخ، در طول سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و به‌ ویژه قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ که نقطه عطف و آغازی برای انقلاب اسلامی بود، بی‌بدیل است.

مسئول عقیدتی سیاسی حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان ایلام ادامه داد: فرزندان کفن پوش وطن در روز ۱۵ خردادماه سال ۴۲ با مشت‌هایی گره کرده علیه رژیم ستم‌شاهی برگ دیگری از تاریخ زرین این مرز و بوم را نگاشتند.

وی ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد یادآور درخت تنومند نهضت اسلامی است که در بهمن‌ماه ۵۷ به بار نشست و ملت غیور ایران اسلامی این واقعه عظیم را به‌عنوان روز پیروزی، افتخار و سربلندی فراموش نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به نقش روحانیت در این حادثه عظیم خاطر نشان کرد: خواستگاه قیام ۱۵ خرداد از نقش و جایگاه روحانیت شیعه در جامعه ایران و پیروی مردم از آن‌ها ناشی می‌شود.

وی به واقعه ۱۵ خرداد سال ۴۲ اشاره و بیان کرد: روحانیون فرارسیدن ایام محرم آن سال را فرصتی برای تبلیغات علیه برنامه‌ها و سیاست‌های محمد رضا پهلوی دانستند اما حکومت پهلوی در ماه محرم، وعاظ و روحانیون را از بیان سه مطلب در خطابه های خود ممنوع کرد.

محمدی توضیح داد: به دستور عمال رژیم پهلوی سخن گفتن علیه شخص اول مملکت، اسرائیل و به خطر افتادن اسلام ممنوع شد هرچند با شروع ایام عزاداری محرّم، وعّاظ و روحانیون به سخنرانی و وعظ پرداختند و امام خمینی (ره)  نیز در حین سخنرانی‌های پس از نماز، علیه هیأت حاکمه و حکومت پهلوی، صحبت و روشنگری می‌کردند.

وی یادآور شد: تاسوعا و عاشورای سال ۱۳۴۲ در شهر‌های مختلف ایران به صحنه انتقاد علنی از حکومت پهلوی و عملکرد آن تبدیل شد و روز‌های ۱۱ و ۱۲ محرّم نیز، در ادامه روز‌های قبل به تظاهرات سیاسی مردم علیه حکومت پهلوی تبدیل شد و آنها شعار‌هایی به طرفداری از امام خمینی و علیه شاه و حکومتش سر می دادند.

مسئول عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان ایلام در روز ۱۱ محرم، دانشجویان دانشگاه تهران نیز به جمع تظاهرکنندگان پیوستند و حکومت در واکنش به این رویداد‌ها و به منظور تهدید و پایان دادن به تظاهرات، در صدد دستگیری امام خمینی (ره) و گروهی از روحانیون برآمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار