امام جمعه ایلام:

امام راحل (ره) با پشتوانه مردم پرچمدار مبارزه برای احیای دین خدا شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امام راحل (ره) نظام جدیدی را با اتکا به خداوند و پشتوانه مردم در جهان ایجاد کرد و مبارزه و قیام امام برای خدا و در راه حق بود.
کد خبر: ۹۵۱۸۵۰۳
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین اله نورکریمی تبار روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امام راحل از همان آغاز نهضت و قیام خود علیه استکبار جهانی از هیچ کسی و جریانی واهمه نداشتند و به اهداف مبارزه خود ایمان داشتند و با وجود شهادت فرزند، زندان و تبعید اما لحظه ای از مبارزه و قیام عقب ننشستد و محکم بر اهداف و ارمان های قیام الهی خود ماندند.

وی با بیان اینکه امروز سالگرد مردی است انقلاب او از جنس نهضت انبیای الهی بود، افزود: امام راحل مردم را به خدا دعوت کردند و هنوز هم بعد از گذشت ۳۴ سال از رحلت این عالم ربانی، در قلوب مردم جای دارد، امام خمینی(ره) پایه گذاری نظام و انقلابی شد که امروز تاثیر این انقلاب را در سراسر جهان می بینیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ابراز کرد: انسان مجاهد و مبارز برای حفظ جان خود هیچ ترس و واهمه ای در برابر نظام استکباری و استبداد ندارد، امام راحل نظامی را پایه ریزی کردند که خیلی از پیامبران الهی چنین فرصت و زمینه ای نداشتند، امام راحل در اولین بیانیه ای که در مقابله با جریان های انحرافی صادر کردند، مردم را به قیام برای خدا دعوت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: مردم همچون تکه های آهنین با اراده ای بالا به دعوت قیام امام(ره) لبیک گفتند و هنوز هم با وجود مصائبی از جمله جنگ هشت ساله، تحریم و تهدید همچنان بر سر آرمان های خود وفادار مانده اند، دعوت امام راحل تنها برای حق و برای خدا بود.

وی اصافه کرد: توکل مردم ایران اسلامی همواره بر خدا است و امام راحل برای خدا و دفاع از دین قیام کرد و خداوند نیز محبت او را در دل ها و یاد و نامش را در دنیا جاویدانه کرد، مردم ما نشان دادند که شعارشان علی رغم همه تحریم ها و تهدیدهایی که دشمنان داشته اند و بر علیه آنها بود، جنگ جنگ تا پیروزی و مقاومت در برابر استکبار بوده است.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) نظامی را در ایران پایه گذاری کرد که امروز تاثیر آن را در تمام نقاط جهان می بینیم، امام شخصیتی بود که پس از گذشت از ۱۴ قرن در اوج عرفان، سیاسی ترین فردی شد که مردم را به قیام برای خدا دعوت کرد.

وی تصریح کرد: این وعده الهی است که نصرت و پیروزی از آن، قیام کنندگان برای خداست و امروز ما چنین امامی و مردمی را می بینیم که دعوت کننده به حق و دفاع کننده از حق در برابر استکبار جهانی هستند و مردانه ایستاده اند و آن پرچمی که برافراشته است امروز در سراسر دنیا به اهتزاز درآمده است.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه امام راحل در معنویت و عرفان و دورس حوزوی و تفسیر و فلسفه سرامد زمان خود بود، در مسیر حرکتی که در پیش داشت خود را ساخت و توانست جامعه را به حرکت درآورد و درس جهاد و شهادت در صحنه عمل توام با عرفان را برای جهان به نمایش گذاشت.

امام جمعه ایلام اظهار کرد: صفات اخلاقی و رفتاری امام راحل از درس های مهم و الگو برای ماست و از رفتار ایشان با دیگران و شاگردان و پایبندی شان به قانون باید درس و الگو بگیریم.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: امام خمینی (ره) دارای شخصیتی صادقانه در گفتار و عمل بود، خداوند نیز حامی و پشتیبان و ناصر او بود، امام راحل بدنبال جمع آوری ثروت و مال اندوزی یا کسب مقام و پست و شهرت و ریاست طلبی نبود بلکه محل زندگی ایشان خانه ای محقرانه بود که باید سبک رفتاری و گفتاری ایشان برای همه زمامداران جکومت های اسلامی و کشورهای اسلامی الگو باشد.

وی با بیان اینکه امام راحل توانست در دنیای پیشرفته امروز، جمهوری اسلامی را در دنیا بنیانگذاری کند، ادامه داد: امام راحل ارتباط گسترده ای با مردم داشت و مردم تکیه گاه و پشتیبان امام(ره) و نهضت ایشان بودند، رهبر کبیر انقلاب نیز به هدف و پیروزی خود ایمان داشت و در این راه پر پیچ و خم، هیچ ترس و واهمه وحشتی در مقابل دنیای استکبار و تهدیدهای آنها نداشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه قیام امام راحل برای آزادی بخشی به مردم و اجرای عدالت در جامعه بود،افزود: امام راحل از شخصیت های بزرگ تاریخ است که در اوج عرفان و معنویت، در مقابل طاغوت ایستاد، امام راحل ایمان به هدف و پیروزی داشت، امام راحل نظام را در معرض آرای مردم گذاشت تا مردم آزادانه و آگانه به نظام جمهوری اسلامی رای دادند و برای دفاع از آن، جانانه ایستادند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: مردم هم در هشت سال دفاع مقدس پای کار بودند، آنچه که در ارتش های دنیا بی نظیر است و مردم مانند و طعم پیروزی را چشیدند و امروز انقلاب اسلامی، آنچنان در عمق زمین ریشه دوانده و شاخه های گسترده آن دنیا را فرا گرفته است که تهاجم گسترده دشمن در همه زمینه تاثیرگذار بر این نظام نیست و انقلاب اسلامی همچنان به راه خود ادامه می دهد.

امام راحل (ره) با پشتوانه مردم پرچمدار مبارزه برای احیای دین خدا شد

وی با بیان اینکه بی اثر بودن این تهاجم های دشمن نشان از اقتدار نظام اسلامی در مقیاس جهانی است، بیان کرد: همانگونه که تا کنون نقشه های دشمن شکست خودره است، از این به بعد هم شکست خواهند خورد و ملت ما پیروز و سربلند به راه خود ادامه می دهد.

امام جمعه ایلام گفت: با رحلت امام خمینی(ره) با انتخاب خبرگان رهبری، شایسته ترین فرد را به عنوان سکاندار کشتی انقلاب اسلامی در دریای متلاطم دشمنی های دشمنان، انتخاب کردند و مقام معظم رهبری به درستی اهداف امام(ره) را به پیش بردند و حضور ایشان موجب خشم و ناامیدی دشمنان شده است.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، آنچه این انقلاب را به پیش برد ایمان و امید بود، تصریح کرد: دشمن برای ناامید کردن جوانان و جدایی آنها از انقلاب برنامه ریزی گسترده کرده و تمام تلاش خود را به کار بسته که ایمان و امید را از مردم ما بگیرد، دشمن با القائات خود به دنبال مایوس کردن مردم است، درست است ما مشکلاتی در کشور داریم اما این مشکلات قابل حل است و به حول و قوه الهی این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

امام راحل (ره) با پشتوانه مردم پرچمدار مبارزه برای احیای دین خدا شد

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: در اوج تحریم‌های استکبار جهانی کشورهایی منطقه و جهان که برای ما رجز می خوانند امروز، خواهان ارتباط با ما هستند و امروز جمهوری اسلامی دنبال دور زدن تحریم ها نیست و دنبال شکست تحریم ها است و به پیروزی و نصرت الهی نزدیک شده و نزدیکتر از آنچه که تصور می کنیم، است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار