خبرهای داغ:
آیت الله علما نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: یوم الله ۱۵ خرداد، مبداء و نقطه عطف نهضت انقلاب اسلامی شد و برگی از کتاب قطور جنایات رژیم پهلوی بود.
کد خبر: ۹۵۱۷۹۶۱
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

یوم الله ۱۵خرداد، لبه تیز تیشه انقلاب اسلامی بر ریشه طاغوت/ مدرسه فیضیه، پایگاه قیام ۱۵خرداد بود/ سربداران قیام ۱۵خرداد را بشناسید

به گزارش خبرگزاری بسیج، قیام ۱۵ خرداد فصلی از استکبار ستیزی ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره)، سنگر مبارزه با سلطه طاغوتیان بود.

یوم الله ۱۵خرداد، سند پیروزی خون بر شمشیر و قطره ای از اقیانوس قیام عاشورا سیدالشهدا(ع) پس لرزه بزرگی برای تثبیت انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ بود.

"تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی در مهرماه ۱۳۴۱"، آمیخته با سیاست های آمریکایی ها، رفراندوم "انقلاب سفید" به دستور شاه ملعون، هیزم های زیر خاکستر قیام ۱۵خرداد بودند.

دستگیری امام خمینی(ره) در ۱۲محرم مصادف با ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲، خون استکبارستیزی در رگ غیرت ملت ایران را به جوش آورد و ملت ایران همچون سیلی خروشان در مقابل رژیم فاسد و خبیث پهلوی ایستادند و با سرخی خون خود یوم الله دیگری را در تاریخ کشور به ثبت رساندند.

مردم کفن پوش استان های قم و تهران برای دفاع از اسلام ناب و نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل سینه خود را در مقابل رژیم منحوس پهلوی سپر کردند و با خون خود، فصلی مهم و تأثیرگذار را در جریان پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ کشور رقم زدند.

یوم الله ۱۵خرداد، لبه تیز تیشه انقلاب اسلامی بر ریشه طاغوت/ مدرسه فیضیه، پایگاه قیام ۱۵خرداد بود/ سربداران قیام ۱۵خرداد را بشناسید

بمناسبت یوم الله ۱۵خرداد با آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در خصوص بررسی ابعاد مختلف این قیام تاریخ ساز به گفتگو نشستیم.

خبرگزاری بسیج_مایلیم در آغاز گفتگو ضمن تسلیت ایام ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵خرداد در خصوص ابعاد شکل گیری این قیام توضیحاتی بفرمایید؟

آیت الله علما_نخست باید یادی کنیم از آیت الله العظمی بروجردی، ایشان در آن زمان مرجع مطلق در جهان اسلام بودند، بعد از رحلت این عالم بزرگ، شاه و مجلس آن زمان یک سری تصمیماتی گرفته بودندو وارد تصویب این مسائل شدند.

امام خمینی(ره) به همه مراجع، خطرات احتمالی ناشی از این مصوبات مجلس طاغوت را هشدار دادند، یکی از این موارد" لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی در مهرماه ۱۳۴۱" بود، شاه ملعون در این مصوبات قید "اسلام" و قرآن کریم را برداشته بود.

امام راحل با ارسال اطلاعیه به خدمت مراجع، هشدار لازم نسبت به این توطئه را دادند، امام خمینی(ره) با هوش و زکاوت خاص خود با شناخت ابعاد این توطئه، قیام علیه طاغوتیان را استارت زدند.

نامه تاریخی امام راحل به علمای کشور در خرداد سال ۴۲

از نطق تاریخی امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه در خلق یوم الله ۱۵خرداد در تاریخ کشور بفرمایید؟، محرم آن زمان چه حال و هوایی داشت؟

امام راحل ۱۲ محرم سال ۴۲ در مدرسه فیضیه، سخنرانی تاریخی خود را ایراد فرمودند، تهرانی ها هم در آن روز سیستم برقی موتوری را فراهم کردند که اگر مزدوران پهلوی اقدام به قطع برق کردند، سخنرانی امام راحل نیمه تمام نماند.

امام خمینی(ره) هم قبل از این سخنرانی به مرحوم آقای فلسفی این خطیب توانا نوشته بودند که محرم امسال پرشور تر از گذشته برگزار شود و امام راحل همچنین به بزرگان استان ها نوشتند که عزاداری های محرم امسال متفاوت و ویژه تر باشد.

یوم الله ۱۵خرداد، لبه تیز تیشه انقلاب اسلامی بر ریشه طاغوت/ مدرسه فیضیه، پایگاه قیام ۱۵خرداد بود/ سربداران قیام ۱۵خرداد را بشناسید

امام خمینی(ره) سخنرانی مفصلی را در مدرسه فیضیه انجام دادند، طلاب، مردم تهران و قم، مخاطب اصلی این سخنرانی تاریخی امام راحل بودند و در نهایت این سخنرانی باعث دستگیری بنیانگذار انقلاب اسلامی شد.

نصب عکس امام خمینی(ره) بر پرچم ها و کتل های هیأت مذهبی تهران

از افرادی که در جریان قیام ۱۵خرداد و مسائل پیرامون آن حضور داشتند نام می برید و اینکه چه سرنوشتی برای آنها رقم خورد؟

طیب حاج رضایی عکس امام خمینی(ره)را بر سر در هیأت های عزاداری امام حسین(ع) نصب کرد

"طیب حاج رضایی"، در ادامه این جریان، عکس امام خمینی(ره) را به درب هیأت های عزاداری امام حسین(ع) و بر پرچم ها و کتل ها نصب کرد.

بعد از این اتفاق طیب حاج رضایی از سوی ساواک دستگیر شد، مزدوران رژیم طاغوت در حبس به وی فشار می آوردند که اگر می خواهی آزاد بشوی، باید اعتراف کنی که از سوی جمال عبدالناصر رئیس جمهور وقت مصر پول گرفتم و این کارها را انجام دادم.

طیب حاج رضایی هم زیر بار نرفت و این خواسته رژیم پهلوی را قبول نکرد و این مرد انقلابی بر جوخه اعدام مبارزه با طاغوتیان خون خود را در راه آزادی ایران نثار کرد.

روزی که طیب حاج رضایی را اعدام کردند، حوزه علمیه قم تعطیل شد و مراجع و بزرگان، کلاس های درس را در این روز تعطیل کردند.

 طیب حاج رضایی پیش از اعدام پیغامی برای امام خمینی (ره) فرستاد که مضمون آن بدین شرح است: «خیلی‌ها شما را دیدند و خریدند، ما شما را ندیده خریدیم».

یوم الله ۱۵خرداد، لبه تیز تیشه انقلاب اسلامی بر ریشه طاغوت/ مدرسه فیضیه، پایگاه قیام ۱۵خرداد بود/ سربداران قیام ۱۵خرداد را بشناسید

امام خمینی (ره)، بعدها به منزل آقای روغنی در محله قلهک شهرستان شمیرانات استان تهران تشریف بردند و در آنجا حدود ۱٠ ماه تحت نظر بودند. سپس ایشان آزاد شدند. بعد از مراجعت مجدد به قم، از قیام ۱۵خرداد به عنوان یوم الله در تاریخ کشور نام بردند و یاد کردند.

امام راحل هژمونی آمریکا را در منطقه شکست

کلام آخر؟

یوم الله ۱۵ خرداد، مبداء و نقطه عطف نهضت انقلاب اسلامی شد

یوم الله ۱۵ خرداد، مبداء و نقطه عطف نهضت انقلاب اسلامی شد و برگی از کتاب قطور جنایات رژیم پهلوی بود.

امام راحل یک شخصیت بی نظیر در تاریخ بشریت بود، ایشان هژمونی آمریکای جنایت کار و رژیم غاصب صهیونیستی را در غرب آسیا شکست.

ت/۲۶۲۳
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار